دوره 13، شماره 12 - ( 12-1392 )                   جلد 13 شماره 12 صفحات 155-144 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abbassi M. Experimental and Numerical Investigations of the Effects of Two-mass Flywheel on the Reduction of the Vibrations of Power Transfer System in Vehicles. Modares Mechanical Engineering 2014; 13 (12) :144-155
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-10130-fa.html
بیگ زاده عباسی مجتبی. بررسی آزمایشی و تئوری تأثیر چرخ طیّار دو جرمی در کاهش نوسانات سیستم انتقال قدرت وسیلۀ نقلیه. مهندسی مکانیک مدرس. 1392; 13 (12) :144-155

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-10130-fa.html


دانشگاه صنعتی سیرجان
چکیده:   (5344 مشاهده)
چکیده - آرامش سرنشینان وسیلۀ نقلیه و کاهش مصرف سوخت و در نتیجه همچنین ایجاد کمتر مواد آلاینده به منظور حفظ محیط زیست از اهداف اصلی شرکت های خودرو سازی است. علاوه بر این از اهداف اصلی شرکت های خودرو سازی، افزایش بازده موتورهای احتراق داخلی است، که برای این منظور باید تلاش کرد فرایندهای احتراق در فضائی هر چه داغ تر صورت گیرند. از طرفی نایکنواختی های احتراق اثرات نامطلوبی مثل ضربه زدن، صداهای جغجغه ای و بم در جعبه دنده و لرزشهای اتاق خودرو را به دنبال دارند. انفجار ضربه ای و متناوب ناشی از احتراق موتور، باعث ایجاد نایکنواختی های شدید دورانی شده و در نتیجه آرامش سرنشینان خودرو را تحت تأثیر قرار می دهد. به منظور حذف اثرات نامطلوب مذکور، تلاش می شود سرعت دورانی و گشتاور ورودی به جعبه دنده یکنواخت گردد. بدین منظور ضمن بررسی روشهای موجود، در این تحقیق به بررسی و ارائه یک سامانۀ جدید تحت عنوان چرخ طیّار دو جرمی پرداخته می شود و نتایج آزمایشات ارائه شده با نتایج شبیه سازی مقایسه و تأثیر سامانۀ جدید در آرام سازی خودرو بررسی می گردد.
متن کامل [PDF 1283 kb]   (5023 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: احتراق|ارتعاشات|موتور درون سوز
دریافت: 1391/9/20 | پذیرش: 1392/2/16 | انتشار: 1392/9/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.