دوره 14، شماره 15 - ( 1393 )                   جلد 14 شماره 15 صفحات 307-315 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Payganeh G, Esfahanian M, pakdel bonab S. Feasibility study and design of hydraulic hybrid powertrain system for a refuse truck. Modares Mechanical Engineering. 2015; 14 (15) :307-315
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-10703-fa.html
پایگانه غلامحسن، اصفهانیان محسن، پاکدل بناب سهراب. مطالعه امکان سنجی و طراحی سیستم قوای محرکه هیبرید هیدرولیک برای خودروی خدمات شهری. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (15) :307-315

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-10703-fa.html


1- رییس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
2- هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان
3- مهندس مکانیک
چکیده:   (2660 مشاهده)
هدف از انجام این تحقیق، مطالعه امکان سنجی و طراحی سیستم قوای محرکه هیبرید هیدرولیک برای خودروی خدمات شهری به‌منظور بازیابی و ذخیره انرژی جنبشی و استفاده مجدد آن در تامین توان رانشی خودرو می‌باشد. سیستم قوای محرکه هیبرید هیدرولیک شامل موتور احتراق داخلی، پمپ/موتور هیدرولیکی و انباره هیدرولیکی به عنوان منبع ذخیره انرژی می‌باشد. در این تحقیق از ساختار موازی برای سیستم قوای محرکه استفاده شده است. در مرحله اول مطالعه امکان‌سنجی فنی استفاده از سیستم قوای محرکه هیبرید هیدرولیک به منظور کاهش مصرف سوخت انجام گرفته‌است. در این تحقیق کامیون اکسور 1828 به عنوان خودروی هدف انتخاب شده است و با توجه به منحصر به‌فرد بودن سیکل رانندگی خودروی خدمات شهری جهت افزایش اعتبار نتایج امکان سنجی و طراحی، سیکل رانندگی خودروی خدمات شهری تهران استخراج شد. استخراج سیکل رانندگی خودروی خدمات شهری با بررسی سیکل حرکتی یک خودرو در روزهای کاری مختلف بدست آمده‌است. در مرحله بعد اندازه و نوع المان‌های هیبرید هیدرولیک با هدف بازیابی انرژی جنبشی خودرو در سیکل رانندگی استخراج‌شده، طراحی و انتخاب شده‌است. براساس طراحی‌های انجام‌شده، با استفاده از سیستم قوای محرکه هیبرید هیدرولیک، 17 درصد از انرژی ترمزی خودرو در طول یک سیکل رانندگی بازیابی و مجدداً استفاده می‌شود.
متن کامل [PDF 658 kb]   (2249 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: سیستمهای هیدرولیکی و پنوماتیکی
دریافت: ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۲/۲/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۳/۸/۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA