دوره 17، شماره 6 - ( 6-1396 )                   جلد 17 شماره 6 صفحات 240-233 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kiani M, Amiri P, Esmailpour K. Investigation of Temperature Field and Laminar Flame Structure of Inclined Impinging Jets by Interferometry Mach-Zehnder Experimental Method. Modares Mechanical Engineering 2017; 17 (6) :233-240
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-11427-fa.html
کیانی مهرداد، امیری پریا، اسماعیل پور کاظم. بررسی میدان دما و ساختار شعله آرام جت‌های برخوردی مایل گاز لندفیل با استفاده از روش تجربی اینترفرومتری ماخ-زندر. مهندسی مکانیک مدرس. 1396; 17 (6) :233-240

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-11427-fa.html


1- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک- دانشگاه تهران
2- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه تهران.
3- مدیر گروه مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، دماوند، تهران، ایران
چکیده:   (4095 مشاهده)
امروزه به علت بحران انرژی و افزایش میزان تقاضا، استفاده از سوخت‌های جایگزین ضروری می‌باشد. گاز لندفیل محصول طبیعی تجزیه مواد آلی در محل دفن زباله‌ها می‌باشد که از متان و دی‌اکسیدکربن تشکیل شده است. شعله‌های برخوردی پیکربندی واحدی می‌باشند که منجر به افزایش میزان اختلاط و بهبود راندمان فرآیند احتراق می‌شوند.در این مطالعه، به بررسی میدان دمایی و ساختار شعله آرام پیش مخلوط لندفیل-هوا در مشعل‌های متقاطع برخوردی پرداخته شده است. برای بدست آوردن میدان دمایی محصولات احتراق شعله حاصل شده از روش اینترفرومتری ماخ-زندر استفاده شده است. به منظور اعتبار سنجی نتایج، دماهای بدست آمده از روش تداخل سنجی با نتایج استخراج شده از ترموکوپل مقایسه شدند و انطباق خوبی بین این دو مشاهده شد. برای بررسی موقعیت قرارگیری مشعل‌ها در کنار یکدیگر، اثرات زاویه و فاصله بین دو مشعل مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. اثر این دو پارامتر در رژیم جریان آرام در حالی مورد مطالعه قرار گرفته است که زاویه بین دو مشعل از 60 تا 100 درجه و فاصله بی‌بعد آن‌ها (S⁄D_h ) از 3.44 تا 9.63 تغییر می‌کند. در بررسی زاویه بین مشعل‌ها مشاهده می‌شود که در مشعل‌های متقاطع، زاویه تاثیر چندانی در بیشنه دما ندارند (3 درصد اختلاف برای بیشینه دما در هر حالت) اما بر ساختار شعله بسیار موثر می‌باشد. از طرفی دیگر فاصله بین مشعل‌ها اثر چشمگیری بر بیشینه دما، ساختار شعله و ناحیه داغ بوجود آمده دارد.
متن کامل [PDF 1511 kb]   (6221 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: احتراق
دریافت: 1396/1/19 | پذیرش: 1396/2/29 | انتشار: 1396/3/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.