دوره 12، شماره 4 - ( 1391 )                   جلد 12 شماره 4 صفحات 9-20 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Study and analysis of blade twist, lean and bow effects on the axial turbine performance. Modares Mechanical Engineering. 2012; 12 (4) :9-20
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-11694-fa.html
علی گودرز محمدرضا، کرابی هادی، سلیمانی تهرانی محمد رضا. بررسی اثرات پیچش ، کج شدن و شکم دادن پره بر عملکرد یک نمونه توربین محوری. مهندسی مکانیک مدرس. 1391; 12 (4) :9-20

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-11694-fa.html


1- دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی
2- دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (3935 مشاهده)
در این مقاله اثرات تغییرات هندسی(پیچش ، کج شدن و شکم دادن) پره ردیف دوم توربین Avon بر عملکرد طبقه توربین بررسی شده است. در ابتدا روش سه بعدی توسعه داده شده برای شبیه سازی توربین با استفاده از نتایج تست تجربی مربوط به یک طبقه ازتوربین هانوفرصحت سنجی شده است. پس از اعتبار سنجی روش عددی و اطمینان از صحت روش عددی منتحب، طبقه دوم توربین AVON شبیه سازی شده و نتایج حاصل با استفاده از اطلاعات عملکردی این توربین اعتبار سنجی شده است.در ادامه تغییرات هندسی روتور طبقه دوم توربین AVON بر روی هندسه توربین اعمال شده و میدان جریان ودما ناشی از این تغییرات با نرم افزارهای عددی، شبیه سازی شده و نتایج آنها بر روی عملکرد(نسبت فشار، راندمان و ...) طبقه دوم محاسبه شده است در این پژوهش تغییرات هندسه شکم دادن، کج شدن و تغییر زاویه نصب پره مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مشاهده شد که با تغییر زاویه نصب پره دبی عبوری از توربین به شدت تغییر کرده و این عامل منجر به تغییرات توان توربین می شود. تغییرات شکم دادن و کج شدن در این بازه اعمالی تاثیر چندانی بر عملکرد توربین نداشتند.
متن کامل [PDF 1211 kb]   (1770 دریافت)    

دریافت: ۱۳۹۱/۲/۳۱ | پذیرش: ۱۳۹۱/۴/۴ | انتشار: ۱۳۹۱/۷/۱۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA