دوره 14، شماره 4 - ( 4-1393 )                   جلد 14 شماره 4 صفحات 206-200 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

esfandyari M, hai'ri yazdi M, Esfahanian V, nehzati H. Design of a Real-time Simulator of the Engine-Generator for a Series Hybrid Electric Bus. Modares Mechanical Engineering 2014; 14 (4) :200-206
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-12194-fa.html
اسفندیاری محمدجواد، حائری یزدی محمدرضا، اصفهانیان وحید، نهضتی حسن. طراحی یک شبیه‌سازِ بلادرنگ برای مجموعه موتور احتراقی - ژنراتور در اتوبوس هیبرید الکتریکی سری. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (4) :200-206

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-12194-fa.html


1- مرکز تحقیقات خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران
3- استاد/مرکز تحقیقات خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران
چکیده:   (5857 مشاهده)
در این مقاله یک شبیه‌ساز بلادرنگ برای مجموعه موتور احتراقی - ژنراتور در یک اتوبوس هیبرید الکتریکی سری طراحی شده است که برای تست عملکرد واحدِ کنترل خودرو در بستر تست سخت‌افزار در حلقه استفاده خواهد شد. به عنوان یک گام مهم در جهت استفاده از شبیه¬ساز در بسترِ تست سخت افزار در حلقه، پیام‌های ارسالی از واحد کنترل خودرو به مجموعه دیزل - ژنراتور شناسایی شده¬اند و طراحی شبیه‌ساز بر اساس این ورودی¬ها و با در نظر گرفتن رفتار دینامیکی اجزاء انجام شده است. با توجه به اینکه مجموعه دیزل - ژنراتور مبنای دور یا گشتاور از واحد کنترل خودرو دریافت می‌کند، دو کنترلر PID طراحی شده¬اند که مجموعه را به دور درخواستی از واحد کنترل می‌رساند. با اعمال ورودی¬های مناسب، شرایط عملکردی مختلف برای مجموعه دیزل - ژنراتور شبیه¬سازی شده¬اند که از جمله آن، فرآیند روشن شدن نرم و عملکرد پایای مجموعه دیزل - ژنراتور است. امکان ارتباط با سخت¬افزار مستلزم انجام شبیه¬سازی به شکل بلادرنگ می¬باشد. بدین منظور، طراحی شبیه¬ساز در محیط نرم¬افزار LabVIEW و به شکل بلادرنگ انجام شده است و مقایسه نتایج شبیه‌سازی با نتایج حاصل از تست¬های تجربی نشان می‌دهد که شبیه¬ساز طراحی شده در پاسخ به ورودی‌های مختلف رفتار قابل قبولی را از خود نشان می‌دهد.
متن کامل [PDF 774 kb]   (5307 دریافت)    

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.