دوره 13، شماره 1 - ( 1-1392 )                   جلد 13 شماره 1 صفحات 128-118 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghazavi M. High-speed railway vehicle lateral stability analysis in curve. Modares Mechanical Engineering 2013; 13 (1) :118-128
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-1638-fa.html
رنجبر مهدی، قضاوی محمدرضا. تحلیل پایداری جانبی خودروی ریلی سرعت بالا در قوس. مهندسی مکانیک مدرس. 1392; 13 (1) :118-128

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-1638-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدس
2- هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (5506 مشاهده)
– حفظ پایداری خودروی ریلی سرعت بالا، برای جلوگیری از حوادث ناخوشایند اهمیت حیاتی دارد. به همین منظور،دینامیک خودروی ریلی با 38 درجه آزادی شامل جابجایی های طولی، عرضی و قائم، دوران حول محور های طولی، عرضی و قائم مدل شده است. در شبیه سازی تماس چرخ و ریل، از ریل الاستیک و مدل خزش غیرخطی استفاده شده است. برای حل معادلات حرکت، نرم افزار متلب و روش رانج کاتا استفاده شده است. ارتعاشات پایدار و رفتار حلقه محدود متناظر با آن بررسی شده است. به منظور مطالعه پایداری، تحلیل پدیده انشعاب انجام شده است. در این تحلیل سرعت به عنوان پارامتر انشعاب درنظر گرفته شده است. این تحلیل دربرگیرنده ی محدوده ای از شعاع قوس ریل و ضریب مخروطیت چرخ است. نشان داده شده که با افزایش ضریب مخروطیت چرخ یا با کاهش شعاع قوس ریل، سرعت بحرانی ناپایداری جانبی کاهش پیدا می کند.
متن کامل [PDF 1532 kb]   (4567 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: انرژی خورشیدی و تشعشع
دریافت: 1391/3/9 | پذیرش: 1391/7/15 | انتشار: 1391/10/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.