دوره 18، شماره 8 - ( 9-1397 )                   جلد 18 شماره 8 صفحات 29-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseini Moghaddam S A, iranmanesh M, Jahanshahi Javaran E, Zadehgol A. Application of innovative entropic lattice Boltzmann method for multiphase fluid flow through porous media. Modares Mechanical Engineering 2018; 18 (8) :19-29
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-16529-fa.html
حسینی‌مقدم سیدامیر، ایرانمنش مسعود، جهانشاهی جواران ابراهیم، زاده‌گل عابد. کاربرد روش نوآورانه شبکه بولتزمن آنتروپیک برای شبیه‌سازی جریان چند فازی در بستر متخلخل. مهندسی مکانیک مدرس. 1397; 18 (8) :19-29

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-16529-fa.html


1- دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، کرمان
2- عضو هیئت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان
3- عضو هیات علمی، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرقته کرمان
چکیده:   (7122 مشاهده)
در این تحقیق، با استفاده از مدل جنبشی سرعت ثابت آنتروپیک که اخیراً معرفی شده و با بکارگیری مدل شبه-پتانسیل شان-چن، جریان دوفازی، سیال های تراکم ناپذیر و مخلوط نشدنی در بستر متخلخل مورد مطالعه قرار می‌گیرد. در یک دهه‌ی گذشته، استفاده از مدل‌های جنبشی آنتروپیک برای شبیه‌سازی جریان‌های چند فازی و چند جزئی مورد توجه فراوان قرار گرفته است. عدم وجود تابع آنتروپی برای یک مدل جنبشی به معنی آن است که نمی‌توان وجود یک حالت تعادلی مشخص و معین را تحت تمامی شرایط جریان، در تمامی نقاط و در همه‌ی زمان‌ها، برای سیال مورد نظر تضمین نمود. از این رو شبیه‌سازی جریان‌های چند فازی با اختلاف دانسیته‌ی بالا، با استفاده از مدل‌های جنبشی متعارف (که قانون دوم ترمودینامیک را ارضا نمی‌نمایند) می‌تواند دچار ناپایداری‌های عددی گردد. در این تحقیق، دقت و پایداری مدل آنتروپیک سرعت ثابت جدید در مقایسه با مدل‌های شبکه بولتزمن متعارف با بررسی مسائلی همچون قانون لاپلاس، گستره زاویه تماس و شبیه‌سازی جریان در کانال دو بعدی، مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین جریان دو فازی در بستر متخلخل شبیه‌سازی و نتایج مربوط به ضریب نفوذپذیری نسبی برای ترشوندگی‌های مختلف ارائه شده است. نتایج بدست آمده با دقت بسیار خوبی منطبق بر نتایج ارایه شده توسط سایر محققین می‌باشد
متن کامل [PDF 5207 kb]   (3651 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: سازه های هوا فضا
دریافت: 1396/11/24 | پذیرش: 1397/7/3 | انتشار: 1397/7/3

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.