دوره 20، شماره 1 - ( دی 1398 )                   جلد 20 شماره 1 صفحات 56-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mesgary S, Bazazzadeh M, Mostofizadeh A. Comparing Metamodel Methods of Adaptive Basis Function Construction and Artificial Neural Network in Finocyl Grain Design . Modares Mechanical Engineering 2020; 20 (1) :45-56
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-17487-fa.html
مسگری سعید، بزاززاده مهرداد، مستوفی‌زاده علیرضا. مقایسه روش‌های متامدل ساختار تابع پایه تطبیق‌پذیر و شبکه عصبی مصنوعی در طراحی گرین فینوسیل. مهندسی مکانیک مدرس. 1398; 20 (1) :45-56

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-17487-fa.html


1- گروه هوافضا، مجتمع دانشگاهی مهندسی مکانیک، دانشگاه مالک اشتر، شاهین‌شهر، ایران
2- گروه هوافضا، مجتمع دانشگاهی مهندسی مکانیک، دانشگاه مالک اشتر، شاهین‌شهر، ایران ، Bazazzadeh@mut-es.ac.ir
چکیده:   (4396 مشاهده)
طراحی گرین مهمترین بخش طراحی موتور سوخت جامد می باشد، در این مقاله هدف طراحی گرین فینوسیل بر اساس توابع هدف از پیش تعیین شده با توجه به نمودارهای بالستیکی می باشد تا انواع الزامات تراست عملکردی را از طریق یک روش طراحی نوآورانه با بهره گیری از الگوریتم بهینه سازی ژنتیک، ارضا نماید . به منظور نمونه برداری در فضای طراحی از روش نمونه برداری کلاسیک استفاده شده است. برای شبیه سازی پسروی سطح سوزش گرین سوخت روش سطوح همتراز انتخاب شده است، در کنار کد سطوح همتراز الگوریتمی توسعه داده شده است که شکل اولیه گرین را با استفاده از کد نگارش شده در محیط نرم افزار پرواینجینیر به عنوان مدلهای تولیدی به کد سطوح همتراز ارسال نماید. به منظور تحلیل بالستیک داخلی، از روش صفر بعدی استفاده شده است. دو روش متامدل، اولی بر اساس روش ساختار تابع تطبیق پذیر و دومی بر اساس یک روش شبکه عصبی مصنوعی تحت عنوان پرسپترون چند لایه به عنوان جایگزین روش سطوح همتراز در حلقه طراحی بهینه استفاده می گردد. در انتهای این کار به منظور اعتبارسنجی  الگوریتم ارائه شده یک نمونه گرین فینوسیل مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج حاصله نشان می دهد که این روش طراحی گرین، زمان طراحی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و این الگوریتم می تواند در طراحی هر نوع گرینی مورد استفاده قرار گیرد.
متن کامل [PDF 1157 kb]   (1993 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: دینامیک گاز
دریافت: 1398/2/1 | پذیرش: 1398/2/14 | انتشار: 1398/10/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.