دوره 17، شماره 5 - ( 1396 )                   جلد 17 شماره 5 صفحات 316-326 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hosseinalipour S M, Afkari P, Shahbazian H. Comparison of Various Arrangement Effects of V-Shape Rib Technologies on Turbulence and Heat Transfer Enhancement in Gas Turbine Blade Internal Cooling. Modares Mechanical Engineering. 2017; 17 (5) :316-326
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-1947-fa.html
حسینعلی پور سید مصطفی، افکاری پریسا، شهبازیان حمیدرضا. مقایسه تأثیر چیدمان مختلف تکنولوژی ریب های V شکل در افزایش توربولانس جریان و انتقال حرارت در خنک کاری داخلی پره های توربین گاز. مهندسی مکانیک مدرس. 1396; 17 (5) :316-326

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-1947-fa.html


1- دانشگاه علم و صنعت دانشکده مهندسی مکانیک
2- دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران
3- دانشجوی دکتری دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:   (1669 مشاهده)
افزایش دمای گاز ورودی به توربین‌های گازی باعث افزایش قدرت و راندمان حرارتی آن‌ها خواهد شد. با توجه به محدودیت دمایی آلیاژهای مورد استفاده، به‌کارگیری روش-هایی جهت کاهش دمای اجزای توربین گاز به‌خصوص پره‌های توربین، امری ضروری خواهد بود. امروزه تکنولوژی دنده‌های V شکل نیز به علت انتقال حرارت مناسب، مورد توجه محققان و پژوهشگران خنک‌کاری داخلی پره‌های توربین گاز واقع شده است. هدف از این مقاله ارائه و مقایسه دو نمونه از چیدمان‌ پیشنهادی جدید دنده‌های V شکل به‌صورت چیدمان تناوبی و چیدمان روی یک خط در حالت جهت‌گیری به سمت پایین‌دست در دو صفحه مخالف در یک کانال مستطیلی و همچنین بررسی و امکان‌سنجی سیالاتی و انتقال حرارتی آن‌ها به‌منظور استفاده در خنک‌کاری داخلی پره توربین گاز می‌باشد. برای اعتبارسنجی از یک نمونه نتایج تجربی موجود استفاده شده و در ادامه، نتایج برای اعداد بی‌بعد 2000
متن کامل [PDF 1516 kb]   (2031 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: انتقال حرارت و جرم
دریافت: ۱۳۹۵/۱۱/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۲/۲ | انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA