دوره 13، شماره 1 - ( 1392 )                   جلد 13 شماره 1 صفحات 129-137 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rajabi Zargarabadi M. Numerical Analysis of Turbulent Flow and Heat Transfer from Pulsating Impinging Jet to Concave Surface. Modares Mechanical Engineering. 2013; 13 (1) :129-137
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-2225-fa.html
محمدپور جواد، رجبی زرگرآبادی مهران، احمدی هادی. تحلیل عددی جریان و انتقال حرارت آشفته در جت نوسانی برخوردی به سطح مقعر. مهندسی مکانیک مدرس. 1392; 13 (1) :129-137

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-2225-fa.html


1- دانشکده مهندسی دانشگاه سمنان
2- استادیار دانشکده مهندسی مکانیک- دانشگاه سمنان
3- دانشجوی کارشناسی ارشد-دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان
چکیده:   (3807 مشاهده)
این مقاله در مورد اثر نوسان های مربعی (ضربانی) بر روی جریان و انتقال حرارت آشفته یک جت شیاری برخوردی به سطح مقعر بحث می کند. در این راستا تحلیل عددی جریان و انتقال حرارت آشفته در یک جت دو بعدی با استفاده از مدل RNG-K-ε انجام شده است. اثرات عدد رینولدز جت، فاصله جت تا مرکز سطح برخورد و فرکانس نوسانات بر توزیع متوسط زمانی عدد ناسلت سطح مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که در مقایسه با جت پایا، استفاده از جت نوسانی در محدوده فرکانس 10 تا 50 هرتز باعث افزایش میانگین انتقال حرارت از سطح می شود. افزایش عدد رینولدز در محدوده 4۷40 تا 9590 نیز به طور قابل توجهی منجر به بالا رفتن متوسط زمانی عدد ناسلت می شود. همچنین در جت پایا، کاهش فاصله جت تا صفحه منجر به افزایش محسوس عدد ناسلت در ناحیه برخورد می شود. این در حالی است که درجت نوسانی، کاهش فاصله جت تا سطح مقعر منجر به تغییرات عدد ناسلت در سراسر سطح برخورد مقعر می شود.
متن کامل [PDF 1051 kb]   (1818 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: انتقال حرارت و جرم
دریافت: ۱۳۹۱/۳/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۱/۷/۱۳ | انتشار: ۱۳۹۱/۱۰/۳۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA