دوره 19، شماره 6 - ( خرداد 1398 )                   جلد 19 شماره 6 صفحات 1362-1355 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarifian P, Ovesy H, Dehghani Firouzabadi R. Flutter of a Circular Cylindrical Shell Subjected to Supersonic External Flow by Considering Internal Fluid Effects through a Novel Formulation. Modares Mechanical Engineering 2019; 19 (6) :1355-1362
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-24962-fa.html
ظریفیان پوریا، اویسی حمیدرضا، دهقانی فیروزآبادی روح‌اله. فلاتر پوسته استوانه‌ای تحت جریان فراصوت خارجی و با درنظرگرفتن اثرات سیال داخلی طبق یک فرمول‌بندی نوین. مهندسی مکانیک مدرس. 1398; 19 (6) :1355-1362

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-24962-fa.html


1- گروه سازه‌های هوافضایی، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
2- گروه سازه‌های هوافضایی، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران ، ovesy@aut.ac.ir
3- گروه سازه‌های هوافضایی، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
چکیده:   (7055 مشاهده)
در مقاله حاضر، فلاتر پوسته‌ استوانه‌ای در معرض جریان هوای فراصوت خارجی و حاوی سیال داخلی مورد بررسی قرار گرفته ‌است. لازم به ذکر است که در مدل ساده و جدید ارایه‌شده برای سیال داخلی تنها از درجات آزادی سطح آزاد سیال و درجات آزادی سازه احاطه‌کننده آن استفاده شده ‌‌است. در این راستا مدل اندرکنش سازه- سیال محاسباتی در چارچوب روش اجزای محدود توسعه داده شده ‌است. تلاطم سیال داخلی از طریق یک مدل دقیق و سطح بالا شناخته شده به‌عنوان مدل تلاطم سیال، نمایش داده شده‌‌ است. سازه‌ پوسته استوانه‌ای به‌وسیله تئوری پوسته ساندرز مدل‌سازی شده و بارگذاری فشار آیرودینامیک با تئوری پیستون مرتبه اول تقریب زده شده ‌‌است. همچنین سختی هندسی اولیه ناشی از پیش‌تنش‌ها در وضعیت اولیه منتج‌شده از فشار هیدرواستاتیک سیال، فشار جانبی و بار فشاری محوری در نظر گرفته شده‌ است. صحت و درستی فرمول‌بندی استخراج‌‌شده با استفاده از چند مثال اعتبارسنجی اثبات شده‌ است. نتایج نشان دادند هنگامی‌که نسبت پرشدگی از صفر تا 1 تغییر می‌کند، سرعت فلاتر ابتدا با افزایش نسبت پرشدگی افزایش می‌یابد و در نسبت پرشدگی حدود 5/0 به بیشینه مقدار خود می‌رسد و پس از آن با افزایش بیشتر نسبت پرشدگی شروع به کاهش می‌کند و در نسبت پرشدگی حدود 1 سرعت فلاتر به مقدار بحرانی پوسته خالی می‌رسد.
متن کامل [PDF 531 kb]   (1942 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: سازه های هوا فضا
دریافت: 1397/6/18 | پذیرش: 1397/10/2 | انتشار: 1398/3/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.