دوره 18، شماره 2 - ( 2-1397 )                   جلد 18 شماره 2 صفحات 322-314 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

moharami S, Irani S, Shams S, Fallah M. The flutter speed and effect of laminate layers of composite wing carrying two powered engines. Modares Mechanical Engineering 2018; 18 (2) :314-322
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-3171-fa.html
محرمی سعید، ایرانی سعید، شمس شاهرخ، فلاح محمدرضا. بررسی سرعت فلاتر و تاثیر لایه چینی بال کامپوزیتی با دو موتور متصل. مهندسی مکانیک مدرس. 1397; 18 (2) :314-322

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-3171-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد، سازه های هوایی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران
2- هیئت علمی/ دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
3- هیئت علمی دانشگاه تهران
4- دانشجوی دکتری، سازه های هوایی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران
چکیده:   (3862 مشاهده)
در این مقاله سرعت فلاتر بال کامپوزیتی با دو موتور متصل مورد بررسی قرار گرفته است. بال مورد نظر به صورت یک تیر یک سر گیردار و دارای دو درجه آزادی و همچنین به همراه دو نیروی پشران تعقیب کننده و جرم موتورها مدل سازی شده است. برای مدل سازی آیرودینامیک از تئوری واگنر استفاده شده و معادلات حاکم بر حرکت بال با استفاده از روابط لاگرانژ و با در نظر گرفتن مودهای فرضی بدست آمده است. سرعت فلاتر خطی نیز با استفاده از روش مقدار ویژه محاسبه شده است. برای صحت سنجی کار انجام شده ابتدا بال کامپوزیتی بدون موتور و سپس با در نظر گرفتن دو موتور با نتایج پیشین مقایسه شده است که همخوانی خوبی بین نتایج مشاهده گردیده است. بال کامپوزیتی هم بصورت تک لایه و هم بصورت چند لایه مورد تحلیل قرا گرفته و تاثیر پارامترهای مختلف از قبیل تغییر اندازه نیروی پیشران وجرم موتورها و همچنین موقعیت قرارگیری موتورها و افزایش تعداد لایه‌های کامپوزیت بررسی شده است و نتایج حاصل نشان می‌دهد با افزایش جرم و نیروی پیشران موتورها و همچنین با افزایش فاصله طولی موتور از ریشه بال، سرعت فلاتر کاهش می‌یابد و با نزدیک شدن موتورها به لبه حمله سرعت فلاتر افزایش یافته است.
واژه‌های کلیدی: ناپایداری، فلاتر، بال، کامپوزیت
متن کامل [PDF 1202 kb]   (5128 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: سازه های هوا-فضا
دریافت: 1396/7/25 | پذیرش: 1396/10/15 | انتشار: 1396/11/21

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.