دوره 15، شماره 8 - ( 1394 )                   جلد 15 شماره 8 صفحات 312-322 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moosazadeh H, Ghadiri B, Rasekh M. Aerothermoelasticity of 2D shell with Finite Volume and Gallerkin Method. Modares Mechanical Engineering. 2015; 15 (8) :312-322
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3175-fa.html
موسی زاده حمید، قدیری دهکردی بهزاد، راسخ مسعود. بررسی آیروترموالاستیسیته پوسته با خمش استوانه‌ای به روش حجم محدود و باقی‌مانده وزنی گالرکین. مهندسی مکانیک مدرس. 1394; 15 (8) :312-322

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3175-fa.html


1- دانشگاه تربیت مدرس
2- استادیار دانشگاه تربیت مدرس
3- دانشگاه تفرش
چکیده:   (3012 مشاهده)
پدیده‌ی فلاتر صفحه توسط طراحان هوافضا همواره مورد نظر و اهمیت بوده زیرا امکان تخریب زود هنگام، در اثر خستگی وجود دارد. یکی از راههای افزایش اطمینان به نتایج تئوری، استفاده از شبیه‌سازی عددی برای نزدیکی بیشتر به فیزیک مسئله است. آنچه در این پژوهش دارای اهمیت است، تحلیل آیروالاستیک پوسته دوبعدی به روش حجم محدود براساس معادلات آیرودینامیک ناویراستوکس، برای جریان لزج و چرخشی در رژیم مافوق صوت است. همین‌طور، تحلیل آیروالاستیک پوسته دوبعدی غیرخطی، به روش نیمه تحلیلی باقی‌مانده وزنی، با استفاده از مدل جریان پتانسیل (تئوری پیستون مرتبه سه)، بدون اثرات لزجت جریان در ترکیب با نیروهای مکانیکی و حرارتی برای اولین مرتبه انجام شده است. اثر تغییر انحنای پوسته در فلاتر و رفتار پسا فلاتر صفحه و پوسته، در هر دو روش، بررسی و مقایسه شده است. فشار گسترده بر روی پوسته، براساس مدل جریان لزج؛ به روش حجم محدود و مدل تحلیلی جریان پتانسیل برای جریان غیرلزج، مقایسه شده است. عدم تطابق نتایج عددی و تحلیلی، در نیمه انتهایی صفحه، مشاهده شده که تا کنون در مقالات اشاره نشده است. با استفاده از اصل همیلتون و رابطه کار مجازی، انرژی پتانسیل و جنبشی پوسته؛ و تبدیل معادلات دیفرانسیلی به معادلات غیرخطی معمولی، به روش رانگ-کوتای مرتبه 4 حل شده است. مهمترین نتیجه حاصل، تفاوت حل عددی و تحلیلی، برای فلاتر پوسته، برخلاف تناسب خوب نتایج، برای فلاتر صفحه است. بنابراین استفاده از تئوری پیستون برای شبیه‌سازی جریان روی صفحه دارای انحنا باید با دقت بیشتری انجام شود.
متن کامل [PDF 713 kb]   (1460 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: سازه های هوا-فضا
دریافت: ۱۳۹۳/۱۲/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۴/۲/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۴/۴/۱۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA