دوره 17، شماره 1 - ( 1396 )                   جلد 17 شماره 1 صفحات 322-332 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mokhtari A, Sabzehparvar M. Nonlinear Estimation of Flight Mode characteristics in Spin Maneuver by using Empirical Mode Decomposition Algorithm and Hilbert Transform. Modares Mechanical Engineering. 2017; 17 (1) :322-332
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3232-fa.html
مختاری میر ابوالفضل، سبزه پرور مهدی. تخمین غیر خطی خصوصیات مودهای پروازی هواپیما در مانور اسپین با استفاده از الگوریتم تجزیه مودهای تجربی (EMD) و انتقال هیلبرت. مهندسی مکانیک مدرس. 1396; 17 (1) :322-332

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3232-fa.html


1- دانشگاه صنعتی امیر کبیر - دانشکده مهندسی هوافضا
2- دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیر کبیر
چکیده:   (1463 مشاهده)
در این تحقیق انتقال هیلبرت هوانگ به‌همراه تحلیل طیفی تجربی برای تحلیل و شناسایی مودهای پروازی در مانور اسپین مورد بررسی قرار می‌گیرد. روش‌های سنتی تحلیل داده‌ها، همگی مبتنی بر فرض خطی بودن و ایستا بودن فرآیند مورد بررسی هستند. اما در سامانه‌های واقعی همچون داده‌های پروازی مربوط به مانورهای غیر خطی، داده‌ها عمدتا هم غیر‌خطی و هم غیر‌ایستا هستند که این امر تحلیل داده‌های چنین سامانه‌ای را به‌کمک روش‌های یاد شده دچار دشواری می‌نماید. انتقال هیلبرت یک روش تحلیل داده‌های شبه تجربی است که بر یک بنیان تطبیقی استوار است و می‌تواند بیانی دارای معنی فیزیکی را از داده‌های یک فرآیند غیر‌خطی و غیر‌ایستا ارائه نماید. از اینرو در این مقاله روشی برای شناسایی مودهای پروازی با استفاده از داده‌های اندازه گیری شده در پرواز با استفاده از الگوریتم تحلیل طیفی تجربی و نیز انتقال هیلبرت ارائه می‌گردد. بمنظور اعتبار سنجی روش نتایج ابتدا با نتایج حاصل از تحلیل کلاسیک مقایسه می‌گردد که نشان از عملکرد صحیح الگوریتم استخراج شده دارد. در نهایت این الگوریتم برای شناسایی خصوصیات مودهای پروازی در مانور غیر خطی اسپین اعمال می‌شود. نتایج نشاندهنده 5 مود پروازی شناسایی شده می‌باشد که مود اول مربوط به اغتشاشات وارد بر هواپیما در مانور اسپین، مود دوم مربوط به پاسخ به ورودی‌های کنترلی و در نهایت سه مود دیگر مربوط به مود فوگوئید و مودهای پروازی غیر استاندارد با نسبت میرایی پایین هستند که به علت کوپلینک حرکت طولی و عرضی بوجود آمده‌اند و توسط روشه‌های کلاسیک قابل شناسایی نمی‌باشند.
متن کامل [PDF 2266 kb]   (2134 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: دینامیک، سینماتیک و مکانیزمها
دریافت: ۱۳۹۵/۶/۱۵ | پذیرش: ۱۳۹۵/۹/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA