دوره 17، شماره 3 - ( 1396 )                   جلد 17 شماره 3 صفحات 216-226 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Borji Monfared S, Ebrahimi A, Parsa A. Design of Robust H_∞ Control for Stabilizing of Stratospheric Airship with Parametric Uncertainty and External Disturbance. Modares Mechanical Engineering. 2017; 17 (3) :216-226
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3824-fa.html
برجی منفرد صدرا، ابراهیمی اصغر، پارسا اشکان. طراحی کنترل مقاوم ∞H به منظور پایدارسازی کشتی هوایی استراتوسفری در حضور نامعینی و اغتشاش خارجی. مهندسی مکانیک مدرس. 1396; 17 (3) :216-226

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3824-fa.html


1- دانشجوی هوافضای دانشگاه تهران
2- عضو هیات علمی دانشگاه مالک اشتر
چکیده:   (1381 مشاهده)
کشتی هوایی نوعی وسیله هوایی است که در سالیان اخیر تحقیقات علمی وتوسعه بر روی کنترل آن، رشد قابل توجهی داشته است. کشتی هوایی استراتوسفر در خانواده پرنده‌های سبکتر از هوا قرار می‌گیرد. این وسیله به گونه‌ای طراحی می‌شود که توانایی عملکرد خودکار و بدون سرنشین و با کنترل از راه دور در ارتفاع تقریبی 22 کیلومتری از زمین را داشته باشد. در این مقاله به منظور پایدارسازی و ردیابی مسیر، رویکرد کنترل مقاوم H_∞ غیر خطی به دلیل عملکرد قابل قبول در حضور اغتشاش و نامعینی، توسعه داده شده است. ابتدا مدل دینامیکی کشتی هوایی و نمایش معادلات توصیفی به منظور طراحی کنترلر مقاوم H_∞ غیر خطی معرفی شده و سپس کنترلر مقاوم H_∞ غیر خطی طراحی شده است. این سیستم کنترلی به علت ویژگی مقاوم بودن، عملکرد مناسبی در رد اغتشاش خارجی و نامعینی پارامتری دارد. همچنین اغتشاش خارجی به عنوان نیرو و گشتاور آیرودینامیکی در نظر گرفته شده است. همچنین جهت ارزیابی، اعتبارسنجی و بررسی صحت الگوریتم کنترلی طراحی شده، مقایسه ای با تکنیک کنترل تطبیقی انجام شده است. نتایج شبیه سازی نشان می‌دهد که سیستم کنترلی طراحی شده عملکرد مناسبی در پایدارسازی و ردیابی مسیر مطلوب در حضور اغتشاش خارجی و نامعینی پارامتری دارد.
متن کامل [PDF 1650 kb]   (2205 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: کنترل
دریافت: ۱۳۹۵/۹/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۲/۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA