دوره 12، شماره 6 - ( 1391 )                   جلد 12 شماره 6 صفحات 104-116 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salmasi A, shadaram A. Numerical and Experimental Investigation on the effect of a plasma actuator on NLF0414 Airfoils’ Efficiency after the Stall. Modares Mechanical Engineering. 2013; 12 (6) :104-116
URL: http://igtc12.modares.ac.ir/article-15-5553-fa.html
سلماسی عاطفه، شادآرام عبدالله، میرزایی مسعود، شمس طالقانی آرش. بررسی عددی و تجربی اثر یک عملگر پلاسمایی بر کارایی ایرفویل NLF0414 در زوایای حمله پس از واماندگی. مهندسی مکانیک مدرس. 1391; 12 (6) :104-116

URL: http://igtc12.modares.ac.ir/article-15-5553-fa.html


1- دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی
2- استاد/دانشگاه صنعتی خواجه نصیر
3- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده:   (3775 مشاهده)
یکی از روش¬های نوین در زمینه کنترل فعال جریان، استفاده از عملگر پلاسمایی است که بوسیله تزریق ممنتوم به لایه مرزی، سبب جلوگیری از وقوع پدیده جدایش می¬شود. هدف از این تحقیق، شبیه¬سازی عددی و تجربی ایرفویل NLF0414 تحت تاثیر نیروهای حجمی حاصل از عملگر پلاسمایی می¬باشد. برای این منظور، ایرفویل مذکور تحت جریان هوای عبوری با سرعت m/s 25 و زوایای حمله مختلف، در دو حالت حضور و عدم حضور عملگر پلاسمایی به هر دو صورت عددی و تجربی شبیه¬سازی می¬شود تا میزان و چگونگی تاثیر حضور عملگر پلاسمایی بر روی جریان به خوبی بررسی شود. این بررسی نشان داد که حضور عملگر پلاسمایی بر روی سطح ایرفویل و در نزدیکی شروع جدایش سبب جابجا شدن نقطه جدایش از mm 16x= به mm 41x= در زاویه حمله 18 درجه می¬شود. این میزان تاخیر در شروع جدایش بر روی سطح ایرفویل سبب افزایش 35% نسبت ضریب نیروی برا به ضریب نیروی پسا و یا در حقیقت بازده ایرفویل در این زاویه حمله می¬شود.
متن کامل [PDF 1275 kb]   (1993 دریافت)    

دریافت: ۱۳۹۱/۱/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۱/۵/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۱/۹/۲۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA