دوره 13، شماره 12 - ( 1392 )                   جلد 13 شماره 12 صفحات 67-78 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarbaf E. Elimination of Suspension Effects from Measured Modal Properties of a Flexible Structure. Modares Mechanical Engineering. 2014; 13 (12) :67-78
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-5639-fa.html
حاجی آقا محمد زرباف احسان، احمدیان حمید، جلالی حسن. حذف اثرات سیستم تعلیق کابلی از مشخصات مودال اندازه‌گیری شده یک سازه منعطف. مهندسی مکانیک مدرس. 1392; 13 (12) :67-78

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-5639-fa.html


1- دانشگاه علم و صنعت
2- دانشگاه علم و صنعت ایران
3- دانشگاه صنعتی اراک
چکیده:   (2555 مشاهده)
حین انجام آزمون مودال، سازه مورد بررسی توسط سیستم تعلیق به محیط پیرامون خود متصل می شود. سیستم تعلیق کابلی، یکی از متداول ترین سیستم های تعلیق در آزمون مودال می باشد که به علت سختی پایین، جهت شبیه سازی شرایط مرزی آزاد مورد استفاده قرار می گیرد. در چنین شرایطی، خواص مودال اندازه گیری شده سازه به عنوان مشخصات دینامیکی سازه در حالت آزاد فرض می شوند. اما در مواردی که سازه مورد بررسی، سازه ای بزرگ و با انعطاف پذیری بالا است، تاثیر سختی سیستم تعلیق کابلی بر خواص مودال اندازه گیری شده چشم گیر خواهد بود و نمی توان از اثرات سیستم تعلیق چشم پوشی کرد. تحقیق حاضر به حذف اثرات سیستم تعلیق از فرکانس های مودال اندازه گیری شده یک سازه بزرگ با انعطاف پذیری بالا می پردازد که توسط یک سیستم تعلیق کابلی به حالت تعلیق درآمده است. برای انجام این مهم، ابتدا حساسیت فرکانس های طبیعی سازه به سختی خارجی بررسی می شود و در ادامه، با مدلسازی دینامیکی سیستم تعلیق کابلی مورد بررسی، سختی موثر سیستم تعلیق بدست می آید. در ادامه با ارائه یک روش تکرارشونده، اثرات سختی سیستم تعلیق از فرکانس های مودال سازه حذف می شود. در نهایت روش تکرارشونده پیشنهادی توسط یک مدل عددی تایید شده و از آن برای اصلاح فرکانس های مودال اندازه گیری شده یک سازه واقعی استفاده می شود.
متن کامل [PDF 1171 kb]   (2080 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: ارتعاشات|سازه های هوا-فضا
دریافت: ۱۳۹۲/۲/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۲/۴/۵ | انتشار: ۱۳۹۲/۹/۳۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA