دوره 13، شماره 4 - ( 1392 )                   جلد 13 شماره 4 صفحات 105-117 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Study of effects of control cylinders usage with different arrangements on vortex-induced vibrations in Lock-in area. Modares Mechanical Engineering. 2013; 13 (4) :105-117
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-6665-fa.html
آجیلیان ممتاز علی، فرشیدیان فر انوشیروان. بررسی تاثیر استفاده از سیلندرهای کنترلی با چیدمان‌های مختلف بر ارتعاشات ناشی از گردابه‌ها در ناحیه قفل شدگی. مهندسی مکانیک مدرس. 1392; 13 (4) :105-117

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-6665-fa.html


1- دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک، دانشگاه فردوسی، مشهد
2- استاد مهندسی مکانیک، دانشگاه فردوسی، مشهد
چکیده:   (2797 مشاهده)
در این پژوهش به مطالعه پدیده ارتعاشات ناشی از گردابه ها و تاثیر استفاده از سیلندرهای کنترلی با آرایش های مختلف بر تشکیل گردابه ها، ضرایب لیفت و درگ و دامنه نوسانات در پشت سیلندر صلب استوانه ای شکل قرار گرفته بر روی بستر الاستیک و در معرض جریان یکنواخت سیال پرداخته می شود. نتایج بدست آمده در حالت عدم وجود سیلندر کنترلی با نتایج آزمایشگاهی و عددی سایر پژوهشگران اعتبارسنجی گردیده است که مطابقت بسیار خوبی را نشان می دهد. پس از اطمینان از صحت و دقت شبیه سازی، سیلندرهای کنترلی هم قطر با سیلندر اصلی به صورت چیدمان های خطی و مثلثی در پشت سیلندر اصلی قرار داده شده و آرایش و موقعیت بهینه قرارگیری سیلندرهای کنترلی مشخص می گردد. در آرایش خطی ابتدا تاثیر استفاده از یک سیلندر کنترلی در 5 نسبت فاصله مختلف از 1.5 تا 3.5 برابر قطر سیلندر اصلی و سپس دو سیلندر کنترلی در نسبت های 1.5، 2 و 2.5 برابر قطر سیلندر اصلی بررسی می گردد. در انتها سیلندرهای کنترلی با چیدمان مثلثی و در فاصله های 1، 1.5 و 2 برابر قطر سیلندر اصلی مورد مطالعه قرار می گیرند
متن کامل [PDF 1277 kb]   (1925 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: ارتعاشات
دریافت: ۱۳۹۱/۸/۶ | پذیرش: ۱۳۹۱/۱۱/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۲/۲/۲۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA