دوره 15، شماره 5 - ( 1394 )                   جلد 15 شماره 5 صفحات 25-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ramezannezhad Azarboni H, Darvizeh M, Darvizeh A, Ansari R. Applicatin of deformation and incremental theory of plasticity in the dynamic buckling of rectangular elastoplastic plate. Modares Mechanical Engineering. 2015; 15 (5) :25-33
URL: http://igtc12.modares.ac.ir/article-15-6864-fa.html
رمضان نژاد آزاربنی حبیب، درویزه منصور، درویزه ابوالفضل، انصاری رضا. بکارگیری تئوری های تغییرشکل و نموی پلاستیسیته درتحلیل کمانش دینامیکی ورق مستطیلی الاستوپلاستیک. مهندسی مکانیک مدرس. 1394; 15 (5) :25-33

URL: http://igtc12.modares.ac.ir/article-15-6864-fa.html


1- دانشجوی دکتری
2- هیات علمی
3- استاد دانشگاه گیلان
4- دانشیار دانشگاه گیلان
چکیده:   (4991 مشاهده)
امروزه در دسترس بودن، دوام، قابلیت اطمینان، وزن و قدرت تحمل بار، به‌عنوان مهم‌ترین عوامل در طراحی و مهندسی بهینه مسائل تحلیل ورق‌ها که در صنعت کاربرد گسترده‌ای دارند، محسوب می‌شوند.کمانش در محدوده‌ی الاستیک یا الاستوپلاستیک یکی از پدیده‌هایی است که ممکن است در بارگذاری محوری ورق مشاهده شود. در این مقاله تحلیل کمانش دینامیکی الاستوپلاستیک ورق مستطیلی نازک با شرایط مرزی مختلف تحت بار محوری نمایی با استفاده از روش گالرکین و به‌کارگیری توابع شکل مثلثاتی مورد تحلیل قرارگرفته است. به منظور استخراج روابط حاکم بر رفتار دینامیکی ورق از دو تئوری پلاستیسیته شامل تئوری تغییرشکل پلاستیسیته بر اساس معادلات ساختاری هنکی و تئوری نموی پلاستیسیته بر اساس معادلات ساختاری پرانتل-روس استفاده شده است. همچنین روابط تنش-کرنش رامبرگ – اسگود برای مدل کردن رفتار مادی پلاستیسیته ورق به‌کار گرفته شده است. تأثیر شرایط مرزی متقارن و غیرمتقارن، پارامترهای هندسی ورق، دامنه بار دینامیکی اعمالی و دو نوع تئوری مختلف پلاستیسیته بر پاسخ دینامیکی ورق شامل تاریخچه زمانی سرعت و جابجایی آن مورد تحلیل قرارگرفته است. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده تئوری تغییرشکل پلاستیسیته تخمین پایین‌تری را نسبت به تئوری نموی ارائه می‌دهد. همچنین مقاومت در مقابل تغییرشکل ورق در تکیه‌گاه گیردار نسبت به تکیه‌گاه ساده بیشتر بوده به همین دلیل نقاط نزدیک به این نوع تکیه‌گاه دارای میدان سرعت و جابجایی کمتری نسبت به نقاط نزدیک تکیه‌گاه ساده می‌باشند.
متن کامل [PDF 367 kb]   (2916 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: الاستیسیته و پلاستیسیته
دریافت: ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۲/۸ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۱۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA