دوره 15، شماره 5 - ( 1394 )                   جلد 15 شماره 5 صفحات 309-318 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghazavi M, Azari Nejad M, Rahmanian S. Dynamic analysis of the derailment of high-speed railway vehicle on a curved path with longitudinal displacement. Modares Mechanical Engineering. 2015; 15 (5) :309-318
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-6962-fa.html
قضاوی محمدرضا، آذری نزاد مهرداد، رحمانیان ساسان. بررسی خروج از خط خودرو ریلی سرعت بالا در مسیر قوسی شکل با جابجایی طولی. مهندسی مکانیک مدرس. 1394; 15 (5) :309-318

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-6962-fa.html


1- دانشیار هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس
2- دا نشجوی دانشگاه تربیت مدرس
3- دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (2485 مشاهده)
به منظور جلوگیری از حوادث ناخوشایند، حفظ پایداری وسایل ریلی پرسرعت اهمیت حیاتی دارد، بدین منظور در تحقیق حاضر، دینامیک خودروی ریلی سرعت بالا شامل 38 درجه آزادی با اضافه کردن معادلات حرکت در جهت محور طولی مدل شده است. محاسبه‌ سرعت بحرانی برای خودروی ریلی مذکور با ریل الاستیک غیرخطی برای تماس چرخ و ریل نیز از دیگر دست آوردهای این تحقیق می‌باشد.. در این پژوهش به بررسی حرکت پایدار و رفتار هانتینگ سیستم پرداخته‌ و جهت شناسایی حرکت آشوبناک سیستم از تحلیل فرکانسی استفاده‌شده است. همچنین با رسم نگاشت پونکاره رفتار دینامیکی سیستم به نمایش ‌در آمده‌، که می‌تواند معیار خوبی‌ برای بررسی آشوبناک یا متناوب بودن رفتار سیستم باشد. رفتار بلندمدت مشخص می‌کند که در سرعت‌های کمتر از سرعت‌های بحرانی سیستم به سمت حالت پایدار نوسان خواهد‌کرد. در حرکت پایدار تا زمانی‌ که سرعت کمتر از سرعت بحرانی است، نوسان ادامه دارد. وقتی‌ سیستم به سرعت بحرانی می‌رسد حرکت سیکل محدود رخ خواهد داد و وقتی‌ سرعت بالاتر از سرعت بحرانی باشد دامنه ارتعاش به طور ملایم افزایش خواهد یافت. از منحنی پاسخ فرکانسی سیستم نتیجه می‌گردد که فرکانس هانتینگ محاسبه‌شده بر اساس ریل الاستیک خطی از مدل غیرخطی بیشتر خواهد بود.
متن کامل [PDF 1012 kb]   (1603 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: ارتعاشات
دریافت: ۱۳۹۳/۱۱/۱ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۱/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۴/۱/۱۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA