دوره 11، شماره 4 - ( 12-1390 )                   جلد 11 شماره 4 صفحات 9-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

fallah M. Experimental investigation of effects of engine cooling temperature, EGR and injection timing to reduce NOx emissions in the diesel engines. Modares Mechanical Engineering 2011; 11 (4) :1-9
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-6979-fa.html
فلاح محسن، محمدپور فرد موسی. بررسی تجربی تاثیر دمای خنک کاری موتور، EGR و زمان پاشش سوخت جهت کاهش آلاینده NOx در موتورهای دیزلی. مهندسی مکانیک مدرس. 1390; 11 (4) :1-9

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-6979-fa.html


1- مربی/دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
2- عضو هیئت علمی/دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
چکیده:   (6402 مشاهده)
در این پژوهش، قابلیت کنترل دمای خنک کاری موتور به منظور کاهش آلاینده NOx در موتورهای دیزلی نیمه سنگین به صورت تجربی مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفته است. آزمایشات برای دماهای خنک کاری °C 90 و °C 70 انجام شده که دمای پایین تر با یک رادیاتور بزرگتر و تنظیم شیر ترموستاتیک آن بدست آمده است. به منظور ایجاد مصامحه در کاهش NOx و افزاش آلاینده های دیگر نظیر دوده، CO، HC و مصرف سوخت، اثرات پارامترهای زمانبندی پاشش و درصد EGR سرد نیز به صورت همزمان مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تجربی برای میزان آلاینده ها و مصرف سوخت با تغییر در دمای خنک کاری موتور و پارامترهای زمانبندی پاشش سوخت و درصد EGR سرد نشان می دهد آلاینده NOx به طور متوسط تا حدود 17 درصد کاهش می یابد، همچنین مصرف سوخت نیز به میزان ناچیز کاهش می‌یابد.
متن کامل [PDF 430 kb]   (6886 دریافت)    

دریافت: 1389/9/13 | پذیرش: 1390/8/14 | انتشار: 1390/11/5

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.