دوره 14، شماره 15 - ( 1393 )                   جلد 14 شماره 15 صفحات 405-413 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

moosazadeh H, ghadiri dehkordi B, rasekh M. 2D Curved plate Non-linear vibration and Aeroelastic analysis with in-plane and Supersonic Aerodynamic load in Time domain. Modares Mechanical Engineering. 2015; 14 (15) :405-413
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-7346-fa.html
موسی زاده حمید، قدیری دهکردی بهزاد، راسخ مسعود. تحلیل ارتعاشات غیرخطی و آیروالاستیک صفحه منحنی شکل دوبعدی با اثر نیروی فشاری و آیرودینامیک مافوق صوت در حوزه زمانی. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (15) :405-413

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-7346-fa.html


1- تربیت مدرس
چکیده:   (3203 مشاهده)
یک صفحه هموژن دوبعدی با شرایط مرزی تکیه‌گاه ساده فرض شده و اثر انحنای صفحه، به همراه اثر تغییر شکل غیرخطی صفحه، با استفاده از مدل پوسته استوانه‌ای و رابطه ون‌کارمن در معادله سازه‌ای مسأله اعمال شده است. تحلیل فرکانسی خطی و غیرخطی سازه، برای تعیین فرکانس‌های سازه در اثر افزایش انحنا، به همراه اثر نیروی فشاری داخل صفحه، برای اولین بار تحقیق شده است. فلاتر صفحه منحنی شکل، تحت اثر بارهای ترکیبی آیرودینامیک و نیروی فشاری داخل صفحه، برای اولین بار، بررسی شده است. تئوری پیستون مرتبه اول و مرتبه سوم برای مدل‌سازی بارهای آیرودینامیکی مافوق صوت استفاده شده است. معادلات حرکت سیستم با استفاده از اصل همیلتون استخراج شده است. با استفاده از روش مودهای فرضی گالرکین معادلات غیرخطی با مشتقات جزئی به معادلات غیرخطی معمولی تبدیل و با روش عددی حل شده و رفتار نوسانی سیستم، تعیین شده است. تغییرات فرکانسی سازه‌ی خطی با افزایش انحنا، درحال افزایش است در حالی‌که برای حالت غیرخطی، رفتار پیچیده‌ و متغیری مشخص شده است. اثر نیروی فشاری بر صفحه، رفتار پیچیده‌‌ای در تغییر فرکانس غیرخطی سازه، نشان داده است. استفاده از مدل آیرودینامیک پیستون مرتبه سه مرز ناپایداری را بحرانی‌تر کرده است. اثر نیروی فشاری داخلی صفحه باعث تبدیل رفتار سیکل محدود به آشوبناک شده است.
متن کامل [PDF 702 kb]   (1704 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: سازه های هوا-فضا
دریافت: ۱۳۹۳/۲/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۳/۴/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۳/۸/۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA