دوره 14، شماره 13 - ( 1393 )                   جلد 14 شماره 13 صفحات 77-85 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fatemi H, Riasi A, Nourbakhsh S A. Parametric Study of Ocean Wave Turbine (Wells Type) over the Floating Oscillating Platform: A Numerical Analysis. Modares Mechanical Engineering. 2015; 14 (13) :77-85
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-7750-fa.html
فاطمی سید حامد، ریاسی علیرضا، نوربخش سید احمد. مطالعه پارامتری توربین موج اقیانوسی (نوع ولز) بر روی بستر نوسانی شناور: آنالیز عددی. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (13) :77-85

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-7750-fa.html


1- دانشگاه تهران
2- عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
چکیده:   (2797 مشاهده)
امروزه استفاده از انرژی‌های نو به ویژه انرژی امواج اقیانوس جایگاه خاصی در دنیا پیداکرده است. یکی از روش‌های استحصال این انرژی استفاده از توربین‌های محوری با هد پایین، است. در این مقاله عملکرد یک توربین محوری موج اقیانوسی از نوع ولز که بر روی بستر نوسانی شناور نصب می‌شود، به صورت عددی مطالعه و بررسی شده است. طول بستر نوسانی برابر با طول موج اقیانوس بوده که توربین ولز در وسط آن قرار دارد. این طراحی سبب دو برابر شدن دبی ورودی به توربین و در نتیجه افزایش توان آن می‌شود. در این راستا معادلات حاکم شامل پیوستگی و مومنتوم با در نظر گرفتن مدل توربولانسSST k-ωدر دستگاه مختصات دوار حل شده‌اند. نتایج از طریق استقلال حل از شبکه و مقایسه با نتایج آزمایشگاهی راست‌آزمایی شده‌اند. نتایج نشان می‌دهند که با کم کردن لقی و رساندن آن به میزان 2% وتر، بازده تا حدود 35% افزایش پیدا می-کند. همچنین با تغییر زاویه پره نسبت به نوک آن از صفر تا 12 درجه در نسبت سرعت‌های مختلف، میزان بازده در نقاط خارج از طراحی بهبود پیدا کرده است. استفاده از پره با پروفیل متغیر باعث به تعویق افتادن پدیده استال در مقاطع نزدیک هاب می‌شود. در انتها نتایج نشان می‌دهند که استفاده از پره‌های راهنما بین طبقات توربین سبب افزایش راندمان تا حدود 9 درصد شده است.
متن کامل [PDF 790 kb]   (2512 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: دینامیک سیالات محاسباتی|روشهای تحلیلی|ماشینهای سیالاتی
دریافت: ۱۳۹۳/۲/۸ | پذیرش: ۱۳۹۳/۲/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۳/۷/۱۲

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA