دوره 15، شماره 5 - ( 1394 )                   جلد 15 شماره 5 صفحات 397-404 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khanmirza E, Mousavi A, Nazarahari M. Piecewise Affine Hybrid System Identification Using Adaline Neural Network. Modares Mechanical Engineering. 2015; 15 (5) :397-404
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-7905-fa.html
خان میرزا اسماعیل، موسوی علیرضا، نظرآهاری میلاد. شناسایی سیستم‌های هایبرید آفین تکه‌ای خطی با استفاده از شبکه عصبی آدلاین. مهندسی مکانیک مدرس. 1394; 15 (5) :397-404

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-7905-fa.html


1- دانشگاه علم و صنعت ایران
2- دانشجو/دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:   (2779 مشاهده)
سیستم‌های هایبرید، دسته‌ای از سیستم‌های دینامیکی هستند که رفتار آن‌ها، بر اساس برهم‌کنش رفتارهای دینامیکی گسسته و پیوسته بیان می‌شود. یکی از زیرمجموعه‌های سیستم‌های هایبرید، سیستم‌های آفین تکه‌ای خطی هستند. شناسایی مدل‌های آفین تکه‌ای خطی، شامل تخمین پارامترهای زیرسیستم‌های آفین و ضرایب مربوط به ابر صفحات تفکیک‌کننده فضای حالت- ورودی می‌شود. در این مقاله، جهت تقسیم‌بندی همزمان فضای حالت- ورودی و استخراج ماتریس‌های مشخصه، از الگوریتم خطای محدود و شبکه عصبی آدلاین استفاده خواهد شد. لازم به ‌ذکر است که در این‌ روش، نیازی به تعیین تعداد زیرسیستم‌های خطی سیستم نیست. همچنین روش شناسایی پیشنهادی بر اساس داده‌برداری برخط از سیستم توسعه داده‌شده است. همچنین از دیگر مزایای این روش، می‌توان به سادگی الگوریتم آن اشاره کرد که امکان استفاده از آن در کاربردهای عملی را فراهم می‌آورد. در ادامه، از روش مذکور جهت شناسایی یک مثال ریاضیاتی مرجع استفاده شده است. با مقایسه نتایج به دست آمده با مقالات مرجع، ثابت می‌شود که این ‌روش، عملکرد مطلوبی در تقسیم‌بندی فضای حالت- ورودی و استخراج ماتریس‌های مشخصه خواهد داشت. در انتهای کار با استفاده از روش ارائه‌شده در این مقاله، به شناسایی یک منبع فعال ذخیره‌سازی آب که معادلات آن به‌ صورت یک سیستم آفین تکه‌ای خطی بیان می‌شود، پرداخته شده است.
متن کامل [PDF 439 kb]   (2143 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: کنترل
دریافت: ۱۳۹۳/۱۲/۸ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۲/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۴/۱/۲۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA