دوره 14، شماره 1 - ( 1-1393 )                   جلد 14 شماره 1 صفحات 122-113 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maryami R, Javad Poor M, Farahat S, Shafie Mayam M H. Experimental drag reduction by injection of air bubbles in a Couette-Taylor system and in turbulent Taylor vortex flow. Modares Mechanical Engineering 2014; 14 (1) :113-122
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-810-fa.html
مریمی رضا، جوادپور مرتضی، فراهت سعید، شفیعی میام محمد حسین. کاهش درگ اصطکاکی بوسیله ی تزریق حباب های هوا در یک سیستم تیلور- کوئت عمودی و در جریان آشفته. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (1) :113-122

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-810-fa.html


1- دانشگاه سیستان وبلوچستان
2- دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان
چکیده:   (5562 مشاهده)
اثر حباب ها روی کاهش درگ اصطکاکی در یک سیستم تیلور- کوئت عمودی بطور تجربی مورد بررسی قرار گرفته است. حباب های هوا از قسمت پایینی سیستم به داخل جریان آب تزریق می شوند. جریان بین استوانه ها کاملا آشفته است و گردابه های تیلور در فضای حلقوی نیز ایجاد شده اند. در این آزمایشات بازه ی تغییرات عدد رینولدز دورانی 70000=>Re_w=> 5000 است. تاثیر تزریق حباب ها روی کاهش درگ اصطکاکی با اندازه گیری گشتاور اعمال شده روی استوانه ی داخلی بررسی شده است. نتایج نشان می دهند که افزایش عدد رینولدز دورانی تا یک مقدار مشخص منجر به افزایش تاثیر حباب ها روی کاهش درگ اصطکاکی می شود و برای رینولدزهای بزرگ این تاثیر عکس می گردد. بیشترین کاهش درگ حبابی ثبت شده در این آزمایشات در حدود 5% است.
متن کامل [PDF 1036 kb]   (9823 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: جریان دو و چند فازی|مکانیک سیالات و انتقال حرارت تجربی
دریافت: 1392/3/27 | پذیرش: 1392/5/15 | انتشار: 1393/1/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.