دوره 14، شماره 4 - ( 4-1393 )                   جلد 14 شماره 4 صفحات 128-122 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jahani K, Dehnad M. Predicting the shock isolation behaviour of a hydraulic engine mount by 3D finite element modeling of fluid-structure-interaction. Modares Mechanical Engineering 2014; 14 (4) :122-128
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-8903-fa.html
جهانی کمال، دهناد مسعود. پیش بینی رفتار یک دسته موتور هیدرولیکی در ایزوله کردن تحریک شوک با مدل سازی اجزاء محدود سه-بعدی بر هم کنش سازه-سیال. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (4) :122-128

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-8903-fa.html


1- استادیار دانشکده مکانیک-دانشگاه تبریز
2- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سیستم محرکه خودرو از دانشکده مکانیک دانشگاه تبریز
چکیده:   (5101 مشاهده)
یک دسته موتور هیدرولیکی سازه خودرو را از ارتعاشات سیستم تولید و انتقال قدرت خودرو ایزوله کرده و از حرکات زیادی این سیستم در اثر تحریک شوک جلوگیری می کند. در این مقاله، سفتی دینامیکی یک دسته موتور هیدرولیکی در بازه فرکانسی پایین (بازه فرکانسی تحریک شوک) با استقاده از تست مودال و مدلسازی اجزاء محدود سه بعدی و از طریق روش تکرار و به روز رسانی مدل، پیش بینی می گردد. مدلسازی انجام گرفته شامل خواص غیرخطی مواد الاستومری، برهم کنش سازه و سیال و فرکانس های تشدید خود دسته موتور می باشد. برای مدلسازی برهم کنش سیال و سازه از تکنیک مش-مرفینگ استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که روش بکار برده شده به خوبی می تواند نحوه ایزوله کردن شوک توسط دسته موتور را پیش بینی نماید.
متن کامل [PDF 818 kb]   (5502 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: ارتعاشات|روش اجزای محدود
دریافت: 1392/6/19 | پذیرش: 1392/7/18 | انتشار: 1393/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.