دوره 14، شماره 13 - ( 1393 )                   جلد 14 شماره 13 صفحات 143-152 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Roshanian J, Alemi Naeeni A R. Developing a hybrid algorithm to design the optimal trajectory of reentry vehicles. Modares Mechanical Engineering. 2015; 14 (13) :143-152
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-949-fa.html
روشنیان جعفر، عالمی نائینی علیرضا. تدوین یک الگوریتم مشارکتی برای طراحی مسیر بهینه اجسام بازگشت پذیر. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (13) :143-152

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-949-fa.html


1- دانشگاه صنعتی خواجه نصیر-دانشکده هوا فضا
2- دانشجوی دکتری / دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، دانشکده هوافضا
چکیده:   (2507 مشاهده)
این مقاله، روش جدیدی در طراحی مسیر حرکتی بهینه را معرفی می سازد. در این روش مشارکتی، ویژگیهای مطلوب روشهای مدرن بهینه سازی در کنار دقت بالای روشهای گرادیان پایه در یک ساختار بهینه سازی دو لایه به کار گرفته می شود. لایه اول برای رفع کامل وابستگی به شرایط اولیه، سه الگوریتم مدرن بهینه سازی را به کار می گیرد. این سه الگوریتم در قالب ساختاری با تبادل متقابل اطلاعات، جستجوی جامعی را در فضای حل به انجام می رساند. روش مورد استفاده در خانواده روشهای پرتاب قرار می گیرد و برای افزایش کارایی آن، مدل جامعی برای بیان پروفیل کنترلی به کار گرفته می شود. استفاده از الگوی به کار برده شده، نرخ همگرایی را بهبود داده و امکان دستیابی به یک حل اولیه مطلوب در حداقل زمان را فراهم می آورد. نتیجه نهایی این لایه، به لایه دوم بهینه سازی داده می شود. در این لایه با بهره گیری از نتایج حاصله از لایه داخلی، یک روش از مجموعه روش های بر هم نشانی مستقیم، موسوم به روش شبه طیفی گاوس-رادو مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار در نظر گرفته شده، بازدهی روش شبه طیفی در دستیابی به پاسخ نهایی را بهبود بخشیده و دقت و سرعت حل مساله را ارتقاء می دهد. پس از ارزیابی الگوریتمهای بهینه سازی هر دو لایه، مساله بازگشت به جو یک کپسول فضایی مورد بررسی قرار گرفته و اثر تغییر قیود بر میزان حرارت جذب شده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
متن کامل [PDF 504 kb]   (1567 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: دینامیک، سینماتیک و مکانیزمها|سازه های هوا-فضا|کنترل
دریافت: ۱۳۹۲/۱۰/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۳/۲/۲ | انتشار: ۱۳۹۳/۷/۱۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA