دوره 16، شماره 3 - ( 1395 )                   جلد 16 شماره 3 صفحات 211-222 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Heydary M M, Ghadiri Massoom2 N, Rezvandoost M. Design and Test of a Solid Propellant Gas Generator Set for a Gaseous Actuator of a Flying Object’s Control Surface. Modares Mechanical Engineering. 2016; 16 (3) :211-222
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-10281-fa.html
حیدری محمدمهدی، قدیری معصوم نورالدین، رضواندوست مصطفی. طراحی و آزمایش یک مجموعه مولد گاز پیشرانه جامد عملگر گازی سطح کنترل یک پرنده. مهندسی مکانیک مدرس. 1395; 16 (3) :211-222

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-10281-fa.html


1- استادیار/دانشگاه صنعتی مالک اشتر
2- کارشناس/پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران
3- کارشناس/دانشگاه صنعتی مالک اشتر
چکیده:   (1867 مشاهده)
آن چه در این مقاله آمده، تلاشی برای ارائه یک روند مشخص جهت طراحی و ساخت مولد گاز پیشرانه جامد است. با استفاده از این روش طراحی،یک مولد گاز به منظور تولید گاز مورد نیاز عملگر گازی سطح کنترل یک پرنده هدایت پذیر طراحی شده که نتایج آن نیز در این مقاله ارائه شده است. تامین جریان گاز با فشار لازم جهت انجام ماموریت و دبی یکنواخت با مشخصات شیمیایی مناسب در یک مدت زمان تعریف شده، از الزامات طراحی پیش رو می‌باشد. پس از تعیین پارامترهای لازم از قبیل میزان دبی و فشار مورد نیاز، محاسبات مربوط به طراحی با توجه به روند ارائه شده انجام گردید. به منظور ارزیابی نتایج طراحی، یک مجموعه مولد گاز آزمایشگاهی در مقیاس اصلی ساخته شد. از آن جایی که این پژوهش شامل دست‌یابی به یک ترکیب مناسب پیشرانه جهت استفاده در مولد گاز هم می‌شد، برای تعیین تجربی مشخصه‌های پیشرانه از یک موتور آزمایشگاهی جهت انجام آزمایش‌های تجربی استفاده گردید. با انجام آزمایش‌ها و مقایسه نتایج با داده‌های به دست آمده از طراحی، تطابق خوبی میان آن‌ها مشاهده شد. همچنین، با انجام چندین آزمایش مشخص گردید اکسیدکننده PSAN به همراه بایندر HTPB و کاتالیزور اکسید کروم ترکیب مناسبی برای یک مولد گاز پیشرانه جامد می‌باشد. در نهایت تامین الزامات اساسی متصور برای یک مولد گاز پیشرانه جامد مانند دبی یکنواخت، دمای نسبی پایین و داشتن کم‌ترین فاز جامد حاصل از پیشرانه، مویدی بر صحت روند طراحی ارائه شده است.
متن کامل [PDF 860 kb]   (1521 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: احتراق
دریافت: ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۱/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۲

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code