دوره 16، شماره 2 - ( 1395 )                   جلد 16 شماره 2 صفحات 51-58 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karami-Mollaee A. Design of Dynamic Sliding Mode Controller for Active Suspension System. IQBQ. 2016; 16 (2) :51-58
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-10296-fa.html
کرمی ملائی علی. طراحی کنترل کننده حالت لغزشی دینامیکی برای سیستم تعلیق فعال. مهندسی مکانیک مدرس. 1395; 16 (2) :51-58

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-10296-fa.html


عضو هیات علمی/دانشگاه شاهرود
چکیده:   (1890 مشاهده)
در این مقاله، رویکردی جدید برای کنترل دینامیک سیستم تعلیق فعال خودرو در حضور اغتشاش جاده پیشنهاد شده است. سیستم تعلیق فعال پیشنهاد شده با استفاده از محرک هیدرولیکی به خودرو اعمال می‌شود. ورودی این محرک هیدرولیکی نیز یک شیر الکتریکی می‌باشد. به عبارت دیگر، هم معادلات مکانیکی سیستم (مربوط به محرک هیدرولیکی) و هم معادلات الکتریکی آن (مربوط به شیر الکتریکی) در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین با وجود پیچیدگی معادلات سیستم، تنها ورودی قابل محاسبه و در دسترس، جریان شیر الکتریکی است. مبنای روش پیشنهادی کنترل حالت لغزشی دینامیکی است. در کنترل حالت لغزشی دینامیکی، یک انتگرال‌گیر قبل از سیستم قرار داده می‌شود که باعث حذف چترینگ خواهد شد. اگر چه در کنترل حالت لغزشی دینامیکی، درجه سیستم افزوده (سیستم به همراه انتگرال‌گیر) یک مرتبه بزرگتر از درجه سیستم اصلی است و بنابراین کنترل سیستم مشکل خواهد بود. اما مزیت آن این است که سیگنال ورودی سیستم از یک معادله دینامیکی یا فیلتر پایین‌گذر محاسبه می‌شود به طوری که عملکرد مقاوم (خاصیت تغییر ناپذیری) سیستم حتی در حضور نامعینی، محفوظ می‌ماند. مزیت دیگر روش پیشنهادی این است که نیروی خروجی مطلوب محرک هیدرولیکی با استفاده از کنترل‌ کننده محاسبه می‌شود.
متن کامل [PDF 599 kb]   (1526 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: کنترل
دریافت: ۱۳۹۴/۷/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۴/۹/۱۹ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code