دوره 13، شماره 3 - ( 3-1392 )                   جلد 13 شماره 3 صفحات 92-76 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- عضو هیئت علمی و ریاست تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی مالک اشتر
2- دانشگاه صنعتی مالک اشتر
چکیده:   (6265 مشاهده)
در این تحقیق طراحی آیرودینامیکی ایمپلر توربین جریان شعاعی با استفاده از روش مستقیم در دو مرحله طراحی یکبعدی و سه بعدی انجام گردیده و با روشی جدید، هندسه سه بعدی پره بدون بکارگیری نرمافزارهای تولید هندسه و تنها با استفاده از کد نوشته شده به دست آمده است. علاوه براین با استفاده از این کد میتوان کلیه خواص جریان را در نقاط مختلف پره بررسی نمود. روشهای جدیدی که در این طراحی استفاده شده باعث صرف زمان و هزینه کمتر و دقت بالاتر نسبت به روشهای مستقیم گذشته شده است. در بخش اول، طراحی یکبعدی انجام شده است. ورودیهای این طراحی شامل دما و فشار سکون ورودی، دبی جرمی و نسبت فشار توربین میباشد. در این طراحی هدف به دست آوردن هندسه پرهای با نسبت ابعاد ورودی و خروجی مطابق با مقادیر ایدهآل پیشنهادی از آزمایشهای تجربی است. روش انجام این طراحی، همگرایی در بازده ایمپلر میباشد. در بخش دوم این تحقیق طراحی سهبعدی به روشی جدید که شامل طراحی مقدماتی و جزئیات میباشد، انجام شده است. در جهت صحه گذاری نتایج طراحی یکبعدی از نتایج آزمایشگاهی و برای طراحی سه بعدی از تحلیل عددی استفاده شده است. در تمام این مراحل، تطابق بسیار خوبی بین نتایج مشاهده میشود
متن کامل [PDF 1882 kb]   (5197 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: آئرودینامیک
دریافت: 1391/5/1 | پذیرش: 1391/12/30 | انتشار: 1392/8/21

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.