دوره 14، شماره 8 - ( 8-1393 )                   جلد 14 شماره 8 صفحات 208-199 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghazavi M, Mahlooji V. Railway vehicle derailment in curve due to wear. Modares Mechanical Engineering 2014; 14 (8) :199-208
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-11561-fa.html
قضاوی محمدرضا، محلوجی وحید. تأثیر سایش بر خروج از خط خودرو ریلی در قوس. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (8) :199-208

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-11561-fa.html


1- دانشیار هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس
2- تربیت مدرس
چکیده:   (4905 مشاهده)
در تماس چرخ و ریل در خودروی ریلی، پدیده سایش از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. به همین دلیل، مدلسازی و تحلیل دینامیکی پروفیل های چرخ نو و سایش یافته S1002 انجام شده و تأثیر پروفیل های نو و سایش یافته بر رفتار واگن بررسی گردیده است. سپس به بررسی پارامتر خروج از خط واگن هنگام عبور از قوس پرداخته شد. در این راستا حل تحلیلی با استفاده از تئوری تماسی هرتز و تئوری خطی کالکر انجام شده است. همچنین مدلسازی و تحلیل در نرم افزار Adams/Rail برای پروفیل های مختلف چرخ انجام شده و ضرایب خروج از خط بدست آمده است. نتایج نشان می دهد که ضریب خروج از خط در هنگام ورود واگن به قوس افزایش یافته و پروفیل سایش یافته در اغلب موارد، آمادگی بیشتری برای خروج از خط از خود نشان می¬دهد. اما میزان سایش چرخ، تأثیر مستقیم بر خروج از خط واگن دارد و تا هنگامی که به میزان خاصی نرسد، خروج از خط رخ نمی¬دهد. در بسیاری از موارد، ضریب خروج از خط برای پروفیل سایش یافته مقدار کمتری نسبت به پروفیل نو بدست می¬دهد ولی هرگاه سایش چرخ از حد مشخصی تجاوز کند، ضریب خروج از خط افزایش می¬یابد و این حد مشخص، حدی است که لازم است چرخ برای انجام ری-پروفایل به قسمت تعمیرات فرستاده شود.
واژه‌های کلیدی: پروفیل چرخ، سایش، خروج از خط
متن کامل [PDF 846 kb]   (4804 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: ارتعاشات|دینامیک، سینماتیک و مکانیزمها|روشهای تحلیلی
دریافت: 1392/10/8 | پذیرش: 1393/1/3 | انتشار: 1393/6/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.