دوره 12، شماره 4 - ( 8-1391 )                   جلد 12 شماره 4 صفحات 20-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی
2- دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (6299 مشاهده)
در این مقاله اثرات تغییرات هندسی(پیچش ، کج شدن و شکم دادن) پره ردیف دوم توربین Avon بر عملکرد طبقه توربین بررسی شده است. در ابتدا روش سه بعدی توسعه داده شده برای شبیه سازی توربین با استفاده از نتایج تست تجربی مربوط به یک طبقه ازتوربین هانوفرصحت سنجی شده است. پس از اعتبار سنجی روش عددی و اطمینان از صحت روش عددی منتحب، طبقه دوم توربین AVON شبیه سازی شده و نتایج حاصل با استفاده از اطلاعات عملکردی این توربین اعتبار سنجی شده است.در ادامه تغییرات هندسی روتور طبقه دوم توربین AVON بر روی هندسه توربین اعمال شده و میدان جریان ودما ناشی از این تغییرات با نرم افزارهای عددی، شبیه سازی شده و نتایج آنها بر روی عملکرد(نسبت فشار، راندمان و ...) طبقه دوم محاسبه شده است در این پژوهش تغییرات هندسه شکم دادن، کج شدن و تغییر زاویه نصب پره مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مشاهده شد که با تغییر زاویه نصب پره دبی عبوری از توربین به شدت تغییر کرده و این عامل منجر به تغییرات توان توربین می شود. تغییرات شکم دادن و کج شدن در این بازه اعمالی تاثیر چندانی بر عملکرد توربین نداشتند.
متن کامل [PDF 1211 kb]   (5209 دریافت)    

دریافت: 1391/2/31 | پذیرش: 1391/4/4 | انتشار: 1391/7/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.