دوره 15، شماره 9 - ( 9-1394 )                   جلد 15 شماره 9 صفحات 352-341 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- هیات علمی / دانشگاه صنعتی شریف دانشکده مهندسی هوافضا
2- دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی هوافضا
چکیده:   (5180 مشاهده)
در این پژوهش شبیه‌سازی عددی تزریق جت مایع بیضوی در هوای ساکن، از طریق‌ دهانه‌های بیضوی با نسبت منظری متفاوت برای بازه اعداد وبر متفاوت در رژیم جریان ریلی صورت گرفته است. برای انجام شبیه‌سازی‌ها از حلگرهای موجود در نرم افزار متن باز اپن فوم با روش شبیه‌سازی ادی های بزرگ و بر پایه استفاده از روش مدل‌سازی چندفازی حجم سیال استفاده شده است. برای مدل کردن پدیده‌ی تغییر محور و یافتن طول شکست مناسب برای هر نوع دهانه، از روش اصلاح دینامیک شبکه استفاده شده است. نتایج بر مبنای مطالعات تجربی و عددی اخیر پایه‌گذاری و با این مطالعات صحت‌سنجی شده است. نتایج حاکی از آن است که با افزایش عدد وبر از 20 تا نزدیکی 300، افزایش طول شکست جت حاصل شد، اما با بیضی‌تر شدن دهانه ورودی، طول شکست جت کاهش یافت. این اختلاف در هندسه با نسبت منظری متغیر بین 0.25 تا 0.66 تعریف شد. با کاهش نسبت منظری جت‌ها، قطرات یکنواخت‌تری در مراحل پس از شکست جت بدست می‌آید به نحوی که در اریفیس‌های بیضوی با نسبت منظری کم، قطرات ماهواره‌ای در جریان حضور نداشتند، در حالی که این قطرات به عنوان بخش جدایی ناپذیر شکست جت دایروی شناخته شده هستند.
متن کامل [PDF 1077 kb]   (5177 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: جریان دو و چند فازی
دریافت: 1394/3/17 | پذیرش: 1394/5/6 | انتشار: 1394/5/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.