دوره 18، شماره 1 - ( 1397 )                   جلد 18 شماره 1 صفحات 39-50 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Agha Seyed Mirzabozorg M, Kheradmand S, Roueini A. A C-programming code for selecting the optimum turbocharged propulsion system for UAV’s. MME. 2018; 18 (1) :39-50
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-11765-fa.html
آقا سید میرزابزرگ محسن، خردمند سعید، روئینی علی. توسعه کدی به منظور انتخاب بهینه سیستم پیشرانش توربوشارژ شده برای وسایل پرنده بدون سرنشین. مهندسی مکانیک مدرس. 1397; 18 (1) :39-50

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-11765-fa.html


1- استادیار / دانشگاه صنعتی مالک اشتر
2- دانشجوی دکتری/ دانشگاه صنعتی مالک اشتر
چکیده:   (408 مشاهده)
در این مقاله، برنامه ای برای معرفی بهترین و مناسب ترین سیستم پیشرانش شامل ترکیبی از یک موتور احتراق داخلی به همراه تعدادی توربوشارژر، تهیه و کدنویسی شده است. به دلیل اینکه با افزایش ارتفاع پروازی، موتور احتراق داخلی دچار افت توان خواهد شد، نیاز است به منظور جبران این افت توان، که ناشی از کاهش فشار هوا با افزایش ارتفاع می باشد، از یک یا چند عدد توربوشارژر استفاده نمود. بدین منظور در کد تهیه شده، با توجه به ارتفاع پروازی و توان موردنظر وسیله ی پرنده، مجموعه ی توربوشارژرهای مناسب به همراه تعداد خنک کننده های مورد نیاز، برای پرواز در ارتفاع موردنظر، معرفی می گردند. این مجموعه توربوشارژر، می تواند شامل یک تا سه عدد توربوشارژر شود که برای جبران افت فشار ناشی از افزایش ارتفاع، به یک موتور احتراق داخلی متصل می گردند. بنابراین، تعداد و مشخصات توربوشارژها و خنک کننده های مورد نیاز برای بهترین عملکرد سیستم پیشرانش، بستگی به ارتفاع و توان پروازی موردنظر کاربر دارد. به عبارتی، ورودی کد تهیه شده، ارتفاع پروازی و توان مورد نیاز وسیله پرنده، و خروجی آن تعداد خنک کننده های میانی و توربوشارژرهای مورد نیاز به همراه مشخصات عملکردی آن ها و ذکر نام دقیق این توربوشارژرها برای بهترین عملکرد مجموعه پیشرانش می باشد. قابل ذکر است که در صورت عدم دسترسی به توربوشارژرهای معرفی شده توسط برنامه، می توان از توربوشارژرهایی با مشخصات عملکردی مشابه با خروجی کد، استفاده نمود.
متن کامل [PDF 1687 kb]   (418 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: موتور درون سوز
دریافت: ۱۳۹۶/۶/۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۱۳ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید