دوره 16، شماره 2 - ( 1395 )                   جلد 16 شماره 2 صفحات 329-332 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Esfahanian V, Azad S, Salavatizadeh A, Javahery A. A Numerical Simulation for Prediction of Emission of Single Cylinder CNG Engine. IQBQ. 2016; 16 (2) :329-332
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-12064-fa.html
اصفهانیان وحید، آزاد صابر، صلواتی زاده علی، جواهری احمد. بررسی عددی آلایندگی یک موتور تک سیلندر گازسوز آزمایشگاهی. مهندسی مکانیک مدرس. 1395; 16 (2) :329-332

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-12064-fa.html


1- استاد/مرکز تحقیقات خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (1811 مشاهده)
با توجه به اهمیت آلایندگی موتور و به‌ علت هزینه‌بر بودن تستهای آزمایشگاهی، شبیه‌سازی عددی و پیش‌بینی آلایندگی موتور، امری ضروری بنظر می‌رسد. در این پژوهش، یک مدل از موتور تک‌سیلندر گازسوز آزمایشگاهی با نرم‌افزار ای.وی.ال.بوست شبیه‌سازی شده و پارامترهای آلایندگی آن بررسی شده‌اند. کالیبراسیون موتور مذکور در دور ثابت 2000 دور بر دقیقه و در سه بار مختلف ترمزی (کم، متوسط و دریچه‌ی کاملا باز ) و همچنین در سه نسبت تراکم مختلف (12،14،16 ) و نسبت هوابه-سوخت استوکیومتری انجام شده‌است. پس از اطمینان از کالیبراسیون موتور در نسبت هوابه‌سوخت استوکیومتری، مقادیر عدد لاندا در بازه‌ی 0.8 تا 1.25 تغییر کرده و مقادیر آلایندگی‌های اکسید نیتروژن و مونوکسیدکربن محاسبه شده ‌است. نتایج نشان داد که آلایندگی اکسید نیتروژن به شدت به بار موتور بستگی دارد اما چندان به نسبت تراکم وابسته نیست.
متن کامل [PDF 223 kb]   (914 دریافت)    
نوع مقاله: یادداشت فنی | موضوع مقاله: موتور درون سوز
دریافت: ۱۳۹۴/۸/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code