دوره 19، شماره 2 - ( بهمن 1397 )                   جلد 19 شماره 2 صفحات 414-407 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم‌ و‌ صنعت ایران، تهران، ایران
2- دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم‌ و‌ صنعت ایران، تهران، ایران ، b_beigzadeh@iust.ac.ir
چکیده:   (3473 مشاهده)
با گسترش تکنولوژی‌های سبک، قابل حمل و ارزان‌قیمت، گروه جدیدی از کاربران مانند عابران پیاده به استفاده‌کنندگان سیستم‌های ناوبری اضافه شده‌اند. سیستم‌های ناوبری عابر پیاده امروزه در زمینه‌های پزشکی، ورزشی، نظامی، پویانمایی و غیره گسترش زیادی پیدا کرده‌اند. این حجم از استفاده نگاه پژوهشگران زیادی را در چند دهه‌ اخیر به خود متمرکز کرده است. در این پروژه با استفاده از سنسورهای اینرسی و شتاب‌سنج مسیر حرکت یک آتش‌نشان تخمین زده شد و هدف استفاده از روش صفرکننده سرعت در هر گام، در ناوبری عابر پیاده برای کاهش خطا و نویز موجود با استفاده از فیلتر کالمن بود. به‌دلیل آنکه خطا در ناوبری کور در صورت عدم استفاده از فیلتر ذکر شده به مرور زمان واگرا می‌شود استفاده از سنسورهای معمولی شتاب‌سنج نمی‌تواند نتیجه‌ مطلوبی را حاصل کند.
با استفاده از ماژول ترکیبی یک سنسور اندازه‌گیری اینرسی که شامل شتاب‌سنج و ژیروسکوپ است توانسته شد ردگیری از موقعیت فرد در هر لحظه در حالی که این سنسور روی کفش نصب شده است، دنبال شود. با اندازه‌گیری مسیر پیموده‌شده با استفاده از سنسور نصب‌شده روی کفش یک انسان و مقایسه نتایج با مسیر مطلوب ازپیش‌تعیین‌شده توانایی روش صفرکننده سرعت در هر گام در ناوبری، بحث و تفسیر شده است.
متن کامل [PDF 695 kb]   (2715 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: مکاترونیک
دریافت: 1397/4/8 | پذیرش: 1397/7/15 | انتشار: 1397/11/13

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.