دوره 14، شماره 15 - ( ويژه‌نامه سوم 1393 )                   جلد 14 شماره 15 صفحات 95-85 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشکده مهندسی و فناوریهای نوین - دانشگاه شهید بهشتی
2- استادیار عضو هیأت علمی گروه مهندسی هوافضا/دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (4942 مشاهده)
در این تحقیق پسروی گرین‌های سه‌بعدی موتورهای سوخت جامد با استفاده از روش منحنی‌های تراز شبیه‌سازی شده و سعی بر اینست که با بهره‌گیری از الگوریتم پیمایش مکعبی بر دقت نتایج افزوده شود. در این راستا و بر مبنای الزامات روش منحنی‌های تراز، پسروی گرین در طی سه مرحله شبکه‌بندی، تعیین تابع فاصله و محاسبه پارامترهای پسروی شبیه‌سازی می‌‌گردد. سپس با تمرکز بر مرحله محاسبه پارامترهای پسروی، نقاط ضعف و قوت روش‌های متداول تسخیر سلولی، المان برشی سه‌بعدی، مقطعی و هویساید/دلتای دیراک بررسی شده و در ادامه الگوریتم پیمایش مکعبی معرفی و پیاده‌سازی می‌شود. به منظور اعتبارسنجی، ابتدا سه گرین ساده استوانه‌ای، مربعی و شش‌ضلعی در نظر گرفته شده و عملکرد روش‌های تسخیر سلولی، المان برشی سه‌بعدی، مقطعی از نظر دقت و زمان اجرا با روش پیمایش مکعبی مقایسه می‌شوند. سپس با هدف بررسی توانایی روش جدید در مواجهه با گرین‌های پیچیده و کاربردی، نتایج پسروی گرین‌های کونوسیل و NAWC N.13 با دو روش پیمایش مکعبی و هویساید/ دلتای دیراک سنجیده می‌شود. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که روش پیمایش مکعبی نسبت به تمام روش‌های موجود عملکرد مطلوب-تری در محاسبه پارامترهای پسروی دارد
متن کامل [PDF 1004 kb]   (5740 دریافت)    

دریافت: 1393/2/5 | پذیرش: 1393/4/27 | انتشار: 1393/7/28

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.