دوره 13، شماره 13 - ( ويژه‌نامه اول 1392 )                   جلد 13 شماره 13 صفحات 77-67 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kosari A R, kaviri S, moshiri B, fakoor M. Design of optimal thrusters' configuration for attitude control. Modares Mechanical Engineering 2014; 13 (13) :67-77
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-2746-fa.html
کوثری امیررضا، کویری سمانه، مشیری بهزاد، فکور مهدی. طراحی چیدمان بهینه تراسترها برای کنترل وضعیت ماهواره مخابراتی در مدار زمین آهنگ. مهندسی مکانیک مدرس. 1392; 13 (13) :67-77

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-2746-fa.html


1- استادیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد
3- استاد تمام دانشکده برق دانشکده فنی دانشگاه تهران
چکیده:   (5539 مشاهده)
در این مقاله روشی نوین برای طراحی چیدمان بهینه تراسترها در ماهواره مخابراتی زمین آهنگ با هدف کمینه کردن مصرف سوخت و افزایش دقت کنترل وضعیت ارائه می¬گردد. این نکته قابل ذکر است که کاهش مصرف سوخت موجب افزایش طول عمر ماهواره در مدار زمین آهنگ شده و افزایش دقت کنترل منجر به بهبود نشانه¬روی آنتن¬های محموله می¬گردد. معمولا چیدمان تراسترها شامل اطلاعاتی در مورد محل قرار¬گیری تراسترها روی بدنه ماهواره، زاویه تراسترها نسبت به بدنه می¬باشد. یکی از فاکتورهایی که نقش کلیدی در چیدمان تراسترها دارد، تحلیل گشتاور و نیروهای وارد بر ماهواره است. چیدمان تراسترها باید به نحوی باشد که نیرو و گشتاور مورد نیاز برای هر مانور را تامین کند. برای دستیابی به الگوی چیدمان بهینه، دو الگوریتم ژنتیک و تکامل دیفرانسیلی مورد بررسی و پیاده¬سازی قرار گرفته است. علاوه بر این در این مقاله قیودی از قبیل محدودیت هندسی در ابعاد ماهواره و محدود کردن پاشش گازهای خارج شده از تراسترها بر روی پنل¬های خورشیدی و تجهیزات بیرونی ماهواره در فرآیند تصمیم گیری درنظر گرفته شده است. نتایج شبیه سازی¬های انجام پذیرفته موید این نکته است که الگوریتم تکامل دیفرانسیلی دقت بهتر و زمان اجرای کمتری در مقایسه با الگوریتم ژنتیک در حل این مسئله دارد.
متن کامل [PDF 888 kb]   (4689 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: کنترل|مکاترونیک
دریافت: 1392/3/2 | پذیرش: 1392/5/15 | انتشار: 1392/12/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.