دوره 16، شماره 7 - ( 1395 )                   جلد 16 شماره 7 صفحات 111-120 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Heidarinejad G, Asadi Moghaddam M R, Pasdar Shahri H. Study of water mist system for pre-cooling the entering air of an air-cooled chiller condenser. Modares Mechanical Engineering. 2016; 16 (7) :111-120
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3259-fa.html
حیدری نژاد قاسم، اسعدی مقدم محمدرضا، پاسدارشهری هادی. مطالعه‌ی سیستم مه‌آب برای پیش‌سرمایش هوای ورودی به کندانسور چیلر هواخنک. مهندسی مکانیک مدرس. 1395; 16 (7) :111-120

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3259-fa.html


1- تهران، بزرگراه جلال آل احمد، استاد دانشگاه تربیت مدرس، بخش مهندسی مکانیک، اتاق 309
2- دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس
3- استاد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (1593 مشاهده)
یک روش کاربردی برای افزایش ضریب کارایی چیلرهای هواخنک، پیش‌سرمایش هوای ورودی به کندانسور آن با استفاده از یک سیستم مه‌آب است. این مقاله به مطالعه‌ی سیستم مه‌آب با نازل‌های اسپری مخروط حفره‌ای می‌پردازد و اثر دبی آب اسپری، قطر قطرات آب و تعداد نازل‌ها را بر عملکرد سیستم بررسی می‌نماید. شبیه‌سازی‌ها با استفاده از نرم‌افزار فلوئنت و بر اساس دیدگاه اولری-لاگرانژی انجام شده است. استقلال حل از شبکه محاسباتی بدست آمده و صحت‌ جواب با داده‌های تجربی تأیید شده است. طبق نتایج بدست آمده در دبی ثابت هوای 8.3 کیلوگرم بر ثانیه، با افزایش دبی آب از 0.05 تا 0.4 کیلوگرم بر ثانیه، درصد افزایش ضریب کارایی چیلر از 3 به حدود 14 می‌رسد، اما درصد آب تبخیرشده از 12.13 به 7.62 کاهش می‌یابد (البته میزان آب تبخیرشده افزایش می‌یابد). هم‌چنین با کاهش قطر قطرات آب از 200 میکرومتر به 50 میکرومتر، درصد افزایش ضریب کارایی از 4 به حدود 24 افزایش می‌یابد. به‌دلیل درصد تبخیر آب کمتر در دبی‌های بالاتر، در دبی کل ثابت تعداد نازل‌های اسپری افزایش داده شد که مطابق نتایج، افزایش تعداد نازل‌ها سبب بهبود عملکرد سیستم می‌گردد. هم‌چنین با شبیه‌سازی‌های دیگر نتیجه شد که افزایش تعداد نازل‌ها در دبی‌های بیشتر و قطرهای کمتر ذرات آب مؤثرتر است. در نهایت با توجه به مطالعه‌ی موردی انجام‌شده نشان داده شد که در صورت استفاده از تعداد کافی نازل اسپری، می‌توان در دبی‌های پایین‌تر به ضریب کارایی‌های بالاتر دست یافت و در نتیجه علاوه بر کاهش مصرف انرژی، کاهش آب مصرفی نیز حاصل می‌شود.
متن کامل [PDF 611 kb]   (1178 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: انرژی در ساختمان
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۸ | پذیرش: ۱۳۹۵/۳/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۹
* نشانی نویسنده مسئول: تهران

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code