دوره 16، شماره 7 - ( 1395 )                   جلد 16 شماره 7 صفحات 361-372 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sajjadi S H, Jalali Naini S H. Analytical Solution of Optimal Line-of-Sight Strategy for Simplified Integrated Guidance and Control System with Stationary Target. IQBQ. 2016; 16 (7) :361-372
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3594-fa.html
سجادی سیدحسام، جلالی نائینی سیدحمید. حل تحلیلی استراتژی خط‌دید بهینه برای سیستم‌ هدایت و کنترل یکپارچه ساده‌شده برای اهداف ثابت. مهندسی مکانیک مدرس. 1395; 16 (7) :361-372

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3594-fa.html


1- دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (1112 مشاهده)
در این مقاله، حل تحلیلی و صریح استراتژی خط‌دید بهینه برای سیستم‌‌های هدایت و کنترل یکپارچه بدون در نظر گرفتن اشباع زاویه بالک استخراج شده‌است. دینامیک وسیله پروازی بصورت یک تابع تبدیل مرتبه دوم ناکمینه‌فاز مدل شده‌است که نمایانگر تخمین پریود کوتاه است. برای حل مسئله کنترل بهینه، دینامیک عملگر ایده‌آل و بدون اشباع زاویه بالک فرض شده اما برای بررسی عملکرد، محدودیت روی زاویه بالک در شبیه‌سازی اعمال شده‌است. معادلات حرکت برای حل بهینه بصورت تک‌بعدی در نظر گرفته شده و زمان و موقعیت نهایی معلوم و ثابت فرض شده‌است. همچنین، معادلات با استفاده از چهار فرم بی‌بعدسازی مختلف استخراج شده‌است که سبب افزایش دید در طراحی و تحلیل عملکرد استراتژی هدایت و کنترل یکپارچه می‌شود. بعلاوه، بهره‌های هدایت برای حل پایای استراتژی مذکور بصورت تحلیلی و صریح استخراج شده‌است. در مجموع، عملکرد «قانون هدایت و کنترل یکپارچه خط‌دید بهینه» از حل پایای آن بهتر بوده ولی بار محاسباتی آن بیشتر است؛ اگرچه برای ریزپردازنده‌های کنونی قابل قبول می‌باشد. بعلاوه در پیاده‌سازی قانون مذکور از برازش منحنی یا جستجو در جدول می‌توان استفاده‌کرد. همچنین مطالعه پارامتری بی‌بعد قانون هدایت و کنترل یکپارچه، بطور نمونه برای ضریب وزنی فاصله از خط‌دید، بهره و فرکانس پریود کوتاه دینامیک وسیله پروازی صورت گرفته‌است. در نهایت، عملکرد هر دو قانون هدایت و کنترل یکپارچه با وجود عدم قطعیت در مدل دینامیک وسیله پروازی بررسی شده‌است.
متن کامل [PDF 1285 kb]   (1016 دریافت)    

دریافت: ۱۳۹۵/۲/۶ | پذیرش: ۱۳۹۵/۴/۳ | انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code