دوره 14، شماره 9 - ( 1393 )                   جلد 14 شماره 9 صفحات 73-80 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimian S, ebrahimi A. Parametric study for kinematic optimization of flapping wing vehicle using a new aeroelastic model. Modares Mechanical Engineering. 2014; 14 (9) :73-80
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3597-fa.html
کریمیان علی ابادی سعید، ابراهیمی عباس. مطالعه پارامتری به منظور بهینه سازی سینماتیکی پرنده بالزن بر مبنای مدل جدید ایروالاستیک. مهندسی مکانیک مدرس. 1393; 14 (9) :73-80

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-3597-fa.html


1- هیات علمی دانشگاه
2- دانشگاه شریف
چکیده:   (2438 مشاهده)
در این تحقیق یک مدلسازی دقیق سیستمی از پرنده بالزن ارایه شده که به نوبه خود جدید است و شامل همه پارامترهای موثر بر عملکرد آن می باشد. مکانیزم بال زدن مزیت های قابل توجه مانور پذیری و سرعت کم را در میکرو پرنده ها بدست داده است. فعالیت جاری ضمن پرداختن به جنبه های مختلف مدلسازی و تلفیق معادلات ایروالاستیک، امکان یک مطالعه پارامتری جامع را فراهم اورده است. مدلسازی بر مبنای توسعه معادلات حاکم بر یک بال انعطاف پذیر انجام شده و در گام دوم، با قیاس داده های تجربی حاصل از یک سکوی تست استاتیک، اعتبار مدل ارزیابی و تایید شده است. نتایج حاصل از شبیه سازی و مطالعه پارامتری در قالب رفتار میانگین کمیت های عملکردی ارایه شده است. تغییرات نیروی جلوبرنده، توان مصرفی و راندمان بر حسب سختی پیچشی و نیز سینماتیک بال زدن نشان داده شده اند. بر این مبنا الزامات پرواز بهینه بالزن تدوبن شده است. نتایج این فعالیت نشان می دهد با تغییر فرکانس و بالطبع سرعت رو به جلوی پرنده، مقادیر بهینه دامنه بال زدن و پارامتر سختی پیچشی، مستقل می باشند. بنابراین با انتخاب مناسب متغیرهای سینماتیکی می توان با یک سختی معین، همواره در شرایط بهینه پرواز نمود.
متن کامل [PDF 361 kb]   (2428 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: آئرودینامیک|دینامیک، سینماتیک و مکانیزمها
دریافت: ۱۳۹۲/۵/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۲/۸/۱۴ | انتشار: ۱۳۹۳/۷/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code