دوره 12، شماره 2 - ( 1391 )                   جلد 12 شماره 2 صفحات 45-57 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mahmoodi M. Analysis and optimization of beta-type Stirling engine taking into account the non-ideal regenerator thermal and hydraulic losses effects. Modares Mechanical Engineering. 2011; 12 (2) :45-57
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-4435-fa.html
ضیاء بشرحق مسعود، محمودی مصطفی. آنالیز و بهینه‌سازی موتور استرلینگ نوع بتا با درنظر گرفتن اثرات افتهای حرارتی و هیدرولیکی بازیاب غیر ایده‌ال. مهندسی مکانیک مدرس. 1391; 12 (2) :45-57

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-4435-fa.html


1- دانشیار دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی
2- عضو هیات علمی دانشگاه
چکیده:   (3346 مشاهده)
در این مقاله حل عددی موتور استرلینگ نوع بتا با درنظر گرفتن بازیاب غیر ایده آل در آن، انجام شده است. برای این منظور از مدل مرتبه دوم، شامل افت های حرارتی و هیدرولیکی بازیاب استفاده شده و اثر آنها بر روی راندمان و توان خروجی موتور بدست آمده است. درادامه، با استفاده از کد عددی، مقادیر بهینه ابعادی و عملکردی بازیاب، محاسبه شده است. برای صحه گذاری نتایج بدست آمده، از پارامترهای هندسی و عملکردی موتور ساخته شده توسط شرکت جنرال موتورز به نام GPU-3 استفاده شده است. با استناد به نتایج بدست آمده، مقادیر افتهای حرارتی و هیدرولیکی در بازیاب بسیار قابل توجه بوده و باعث کاهش توان موتور به میزان 23 درصد و راندمان آن به میزان 8 درصد می شود. با استفاده از کد عددی و نتایج بدست آمده، مقدار تخلخل کمتر از 7/0، فرکانس 35 هرتز و طول 24 میلمیتر برای بازیاب در شرایط بهینه هندسی و فیزیکی موتور، پیشنهاد می شود.
متن کامل [PDF 639 kb]   (2157 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: انتقال حرارت و جرم
دریافت: ۱۳۹۰/۹/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۰/۱۱/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۱/۴/۲۷
* نشانی نویسنده مسئول: تهران

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code