دوره 16، شماره 5 - ( 1395 )                   جلد 16 شماره 5 صفحات 39-50 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Naeimi_Abkenari A, Karimi M. Experimental and numerical investigation of interlayer crack effects on the Free-vibration of corrugated-face sheet composite sandwich plates. MME. 2016; 16 (5) :39-50
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-5384-fa.html
نعیمی آبکناری آرش، کریمی مهدی. بررسی تجربی و عددی تأثیر ترک بین لایه‌ای بر ارتعاشات آزاد ورق ساندویچی موج‌دار با پوشش کامپوزیتی. مهندسی مکانیک مدرس. 1395; 16 (5) :39-50

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-5384-fa.html


1- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه بوعلی سینا همدان
2- استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان
چکیده:   (1483 مشاهده)
امروزه مواد کامپوزیتی و ساختارهای ساندویچی به دلیل خواص منحصر به‌فردی از جمله، نسبت استحکام به وزن بالا، مقاومت به خوردگی و توانایی جذب انرژی و صدا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. موج‌دار کردن این نوع ساختارهای ساندویچی روشی مؤثر برای تقویت خواص مکانیکی آنهاست. در این مقاله به بررسی دینامیکی این سازه‌های موج‌دار برای عملکرد مطلوب در شرایط ارتعاشی پرداخته شده است. یکی از آسیب‌های مهم در مواد مرکب لایه‌ای کامپوزیتی، ترک بین لایه‌ای و در نهایت جدایی بین لایه‌ها می‌باشد. در روش المان محدود با استفاده از نرم‌افزار ANSYS به تحلیل ارتعاشی ورق ساندویچی موج‌دار ذوزنقه‌ای همراه با ترک پرداخته شد. ورق مدل‌سازی شده یک مدل جدید از ورق‌های ساندویچی موج‌دار است که دارای یک هسته موج‌دار نرم از جنس فوم و پوششی موج‌دار از جنس لایه‌های کامپوزیتی از نوع شیشه/ اپوکسی است. به منظور اعتبارسنجی و اطمینان از صحت رفتار ارتعاشی ورق مدل‌سازی شده، نتایج حاصل از تحلیل مودال تجربی و روش المان محدود، مورد مقایسه قرار گرفته شد. تأثیرات ابعادی و موقعیت ترک بین لایه‌ای بر فرکانس طبیعی بگونه‌ای بود که با افزایش ابعاد ترک، فرکانس طبیعی ورق کاهش یافته و با تغییر موقعیت آن در عمق ورق، این فرکانس نیز کاهش یافت. تغییرات در مشخصات ارتعاشی ورق ساندویچی، اطلاعات جامعی را برای آموزش و طراحی شبکه عصبی تولید می‌کند تا یک روش مؤثر در عیب‌یابی و پیش‌بینی وقوع عیب بدست آید.
متن کامل [PDF 1238 kb]   (1362 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: ارتعاشات
دریافت: ۱۳۹۴/۱۱/۵ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱/۱۳ | انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید