دوره 15، شماره 7 - ( 7-1394 )                   جلد 15 شماره 7 صفحات 72-61 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Golparvar H, Irani S. An Analytical & Experimental Investigation of Effects of Store on Flutter Speed for Cropped Delta Wing/Store Model in Low subsonic Regime. Modares Mechanical Engineering 2015; 15 (7) :61-72
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-5624-fa.html
گل پرور حسین، ایرانی سعید. بررسی عددی و تجربی اثر مخزن بر سرعت فلاتر برای مدل بال ذوزنقه ای در رژیم مادون صوت تراکم ناپذیر. مهندسی مکانیک مدرس. 1394; 15 (7) :61-72

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-5624-fa.html


1- استاد گروه هوافضا /دانشگاه امام حسین (ع)
2- استاد دانشگاه / دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
چکیده:   (5213 مشاهده)
در این مقاله پدیده فلاتر برای یک بال ذوزنقه‌ای بهمراه مخزن متصل به آن به روش‌های عددی و تجربی در جریان مادون صوت تراکم ناپذیر مورد مطالعه قرار گرفته است. سازه بال با استفاده براساس تئوری ورق فون کارمن مدلسازی شده است. سپس از روش گردابه‌های سه بعدی برای مدلسازی آیرودینامیک بال و تئوری آیرودینامیک اجسام باریک برای مدلسازی اثر آیرودینامیک مخزن استفاده شده است. در نهایت معادلات آیروالاستیک حاکم بر مسئله با در نظر گرفتن حرکت نوسانی بال حل شده است. جهت انجام آزمایشات تجربی از تونل باد مادون صوت تراکم‌ناپذیر استفاده شده است. مقایسه نتایج آزمایش تجربی با تحلیل تئوری تطابق مناسبی بخصوص در محاسبه رفتار آیروالاستیک بال را نشان می‌دهد. در ادامه اثر تغییر پارامتر‌هایی از قبیل ضخامت ورق، ضریب منظری بال، محل قرارگیری مخزن، وزن مخزن، آیرودینامیک مخزن، فاصله عمودی مخزن از بال و مرکز جرم مخزن بر روی سرعت فلاتر و مرز ناپایداری بال بصورت تجربی و تحلیلی بررسی شده است. نتایج نشان می‌دهدکه افزایش ضریب منظری و کاهش ضخامت بال باعث کاهش سرعت فلاتر می‌شود. همچنین تغییر محل قرار‌گیری مخزن بر روی سرعت فلاتر بال/مخزن تأثیر می‌گذارد. آیرودینامیک مخزن اثر چندانی بر روی اندازه سرعت فلاتر بال/مخزن ندارد و افزایش جرم مخزن باعث افزایش مقدار سرعت بی‌بعد فلاتر می‌شود. تغییر محل مرکز جرم مخزن بر روی سرعت فلاتر تاثیر‌گذار است.
متن کامل [PDF 1475 kb]   (5739 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: سازه های هوا-فضا
دریافت: 1393/12/23 | پذیرش: 1394/1/29 | انتشار: 1394/2/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.