دوره 17، شماره 8 - ( 1396 )                   جلد 17 شماره 8 صفحات 313-322 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mir M, Sabouri H. Failure Mode Characterization and Dominant Mode Determination in Progressive Damage Due to High Velocity Impact on Woven Composite Laminates. Modares Mechanical Engineering. 2017; 17 (8) :313-322
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-61-fa.html
میر محمد، صبوری هادی. تشخیص مود تخریب و تعیین مود غالب در تخریب پیش رونده در اثر ضربه سرعت بالا روی چندلایه های کامپوزیتی بافته شده. مهندسی مکانیک مدرس. 1396; 17 (8) :313-322

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-15-61-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه خوارزمی تهران
2- گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی- مهندسی دانشگاه خوارزمی تهران ایران
چکیده:   (999 مشاهده)
در این پژوهش، به منظور بررسی تخریب پیشرونده در چند لایه های کامپوزیتی از روش المان محدود استفاده شده است. روابط حاکم بر تخریب پیش رونده در میدان تنش و کرنش سه بعدی بر اساس مدل های شروع تخریب هاشین و گسترش خرابی ماتزنمیلر، نوشته شده و بر اساس آن، یک مدل مادی در نرم افزار ال اس- داینا تهیه گردیده است. این مدل مادی، توانایی شبیه سازی مودهای مختلف تخریب از جمله خرابی الیاف در کشش یا فشار، تخریب برشی داخل صفحه، له شدگی و لایه شدگی را دارا می باشد. با استفاده از مدل مادی تهیه شده، ضربه پرسرعت روی چندلایه های بافته شده، مورد تحلیل قرار گرفته است. الگوی تخریب، سرعت حد بالستیک، رشد پارامتر تخریب در مودهای مختلف خرابی، وقوع چند مود تخریب در یک المان و کاهش مدول ماده کامپوزیتی و نرم شوندگی آن بر حسب زمان برخورد، تحلیل گردیده است. همچنین ضمن بررسی اثر ضربه بر میزان رشد خرابی نقاط نزدیک به میدان و دور از میدان، تخریب کلی و یا جزئی در نقاط مختلف ماده کامپوزیتی، مورد مطالعه قرار گرفته است. بر مبنای نتایج به دست ‌آمده، تعداد لایه های صفحه کامپوزیتی و ضخامت آن، عامل مهمی در چگونگی پاسخ ها می باشد. همچنین مشاهده شد که یک المان مادی در حال تخریب، ممکن است با رشد پارامتر تخریب، دچار تغییر مود خرابی گردد.
متن کامل [PDF 1369 kb]   (1159 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: مکانیک ضربه
دریافت: ۱۳۹۶/۲/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۴/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code