دوره 15، شماره 8 - ( 8-1394 )                   جلد 15 شماره 8 صفحات 280-271 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haghbeigi M, Badrikouhi E, Mohammadi B. Dynamic Analysis and Simulation of an Aircraft Landing Gear System. Modares Mechanical Engineering 2015; 15 (8) :271-280
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-7480-fa.html
حق بیگی مرتضی، بدریکوهی احسان، محمدی بیژن. تحلیل و شبیه سازی دینامیکی سیستم ارابه فرودهواپیما. مهندسی مکانیک مدرس. 1394; 15 (8) :271-280

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-7480-fa.html


1- دانشجو ارشد / دانشگاه علم و صنعت ایران
2- دانشجو دکتری / دانشگاه صنعتی شریف - دانشکده هوافضا
3- استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:   (5694 مشاهده)
ارابه فرود یکی از اصلیترین زیر سیستمهای پرنده است و به دلیل بارهای بسیار شدیدی که به آن و مجموعه اطرافش وارد میشود از جهت سازه ای دارای اهمیت زیادی است.استفاده از روشهای سنتی و تخمینی برای محاسبه بار فرود سبب محاسبه غیر دقیق این بارها شده و وزن زیادی را به سازه تحمیل میکند. از طرفی استفاده از مدل‌سازی‌های نرم‌افزاری نیازمند داشتن اطلاعات دقیقی از سیستم ارابه فرود می‌باشد که غالبا در مراحل اولیه طراحی هواپیما در اختیار نیست و همچنین پیچیدگی‌های زیادی را به‌همراه دارد.در این تحقیق با هدف افزایش دقت محاسبات برای بارگذاری فرود هواپیما، هر یک از ارابه‌های فرود به صورت یک سیستم فنر و میراگر مدل شده و با به دست آورن معادلات دینامیکی حاکم بر برخورد هواپیما با زمین و انتقال این معادلات به فضای حالت و سپس حل عددی آن‌ها، نیروهای حاصل از این برخورد محاسبه شده، همچنین پدیده اسپین آپ نیز به کمک همین تحلیل‌های دینامیکی شبیه‌سازی می‌شود. به منظور نشان دادن توانمندی روش ارائه شده و استفاده از آن در طراحی سازه هواپیما، متداول‌ترین سناریوهایی که در استانداردهای هوایی آمده، برای یک هواپیمای مشخص شبیه‌سازی شده است. این سناریوها شامل فرود با سه چرخ، فرود با دو چرخ و فرود تک چرخ می باشدکه در هر کدام نیروهای عمودی اعمال شده بر هر یک از ارابه های فرود بر حسب زمان، حداکثر نیروی اسپین آپ، میزان جابه‌جایی ارابه‌ها و تغییرات موقعیت خطی و دورانی مرکز ثقل پرنده بر حسب زمان استخراج شده است.
متن کامل [PDF 910 kb]   (6494 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: ارتعاشات
دریافت: 1394/2/16 | پذیرش: 1394/3/14 | انتشار: 1394/4/7

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.