دوره 11، شماره 2 - ( 6-1390 )                   جلد 11 شماره 2 صفحات 11-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

BE and analytical model of sound transmission through an automotive muffler shell. Modares Mechanical Engineering 2011; 11 (2) :1-11
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-8163-fa.html
طالبی توتی روح الله، شجاعی فرد محمد حسن، یداللهی عارف. مدل المان مرزی و تحلیلی برای انتقال صوت از پوستۀ مافلر خودرو. مهندسی مکانیک مدرس. 1390; 11 (2) :1-11

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-8163-fa.html


1- استادیار/دانشگاه علم و صنعت ایران
2- استاد/ دانشگاه علم و صنعت ایران
3- محقق/ دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:   (6458 مشاهده)
در این مقاله شبیه سازی تحلیلی و عددی افت انتقال صوت (TL) از پوستۀ مافلر تحلیل و بررسی می شود. از آنجا که سهم بزرگی از نویز منتشر شده از سیستم اگزوز خودرو مربوط به پوستۀ مافلر است، پیش بینی صحیح افت انتقال صوت از پوستۀ مافلراهمیت ویژه ای دارد. در روش تحلیلی، مافلر به صورت پوسته ای استوانه ای با طول بینهایت در معرض امواج صفحه ای هارمونیک در نظر گرفته شده و با حل دقیق معادلات ارتعاش پوسته و معادلات موج آکوستیکی به طور همزمان، TL محاسبه می شود. در روش عددی به کمک نرم افزار تجاری SYSNOISE که نوعی نرم افزار المان مرزی (BEM) است، از کوپل سازه ای مدل های FEMBEM برای پیش بینی افت انتقال (TL) استفاده می شود. مطابقت نتایج به دست آمده از مدل تحلیلی و مدل عددی با داده های آزمایشگاهی بررسی شده و در نهایت تاثیر پارامترهای طراحی مهم مانند ضخامت و شکل هندسی پوسته برای انتخاب راهبرد طراحی مطالعه می شود.
متن کامل [PDF 505 kb]   (5905 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: انرژی خورشیدی و تشعشع
دریافت: 1390/3/17 | پذیرش: 1390/3/7 | انتشار: 1390/6/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.