دوره 13، شماره 15 - ( ويژه‌نامه سوم 1392 )                   جلد 13 شماره 15 صفحات 109-98 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saeidi nezhad A, Dehghan A A, Dehghan Manshadi M, Kazemi Esfeh M. Experimental Investigation of the Vortex Structure on a Submersible Model. Modares Mechanical Engineering 2014; 13 (15) :98-109
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-8303-fa.html
سعیدی نژاد علی، دهقان علی اکبر، دهقان منشادی مجتبی، کاظمی اسفه محمد. بررسی تجربی ساختار گردابه های روی یک مدل زیرسطحی. مهندسی مکانیک مدرس. 1392; 13 (15) :98-109

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-8303-fa.html


1- دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد
2- دانشیار مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد
3- استادیار مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، پردیس اصفهان
4- کارشناس ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد
چکیده:   (6218 مشاهده)
بررسی میدان جریان اطراف اجسام خط جریانی تقارن محوری که تشکیل دهنده بدنه اصلی هواپیماها و زیردریاییها می باشد،مورد توجه محققین زیادی قرار دارد.این تحقیق سعی دارد با استفاده از دو روش مرئی سازی،میدان جریان ایجاد شده در اطراف یک مدل زیرسطحی استاندارد را در زوایای حمله مختلف بررسی نماید.با بهرهگیری از روش مرئی سازی جریان دود توسط نور لیزر در یک تونل عمودی،ساختارهای گردابه ای تشکیل شده اطراف این مدل در زاویه حمله 40 درجه به صورت کیفی بررسی شده است.آشکار سازی خطوط میدان تنش برشی بر روی سطح مدل نیز با استفاده از روغن و رنگدانه در زوایای حمله 30≥ α >صفر انجام شده است. استفاده از دو روش تجربی مرئی سازی در این تحقیق به درک بیشتر میدان سه بعدی گردابه های تشکیل شده در اطراف یک مدل زیرسطحی کمک شایانی کرده است و این پژوهش را نسبت به تحقیقات مرتبط گذشته متمایز می سازد.نحوه تشکیل و رشد گردابه اولیه و ثانویه در امتداد مدل با استفاده از نتایج مرئی سازی با دود و نور لیزر به صورت کیفی تفسیر شده است.همچنین مکان جدایش های اولیه و ثانویه جریان در امتداد سطح مدل در زوایای حمله مختلف با استفاده از نتایج مرئی سازی با روغن استخراج شدهاند.
متن کامل [PDF 1508 kb]   (5995 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: آئرودینامیک|جریان آشفته|سازه های دریایی|مکانیک سیالات و انتقال حرارت تجربی
دریافت: 1392/2/23 | پذیرش: 1392/6/4 | انتشار: 1392/12/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.