دوره 13، شماره 3 - ( 3-1392 )                   جلد 13 شماره 3 صفحات 56-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (6318 مشاهده)
در بیشتر سیستم های کیسه ی هوا در وسایل نقلیه، مخلوط گازی که کیسه ی هوا را پر می کند، از احتراق سریع یک سوخت جامد در درون یک محفظه یاحتراق بنام تولید کننده یگاز تولید می شود. در این مقاله فرآیند احتراق در درون تولید کننده یگاز پیروتکنیک بر اساس یک مدل فیزیکی "صفر بعدی چند منطقه ای " بررسی شده است. سپس، با مطالعه یپارامتریک نشان داده شده است که عملکرد تولید کننده یگاز بیشتر تحت تاثیر مشخصات سوخت جامد نظیر جرم، اندیس احتراق و ضریب دمای سوخت جامد است و به اجزای سخت افزاری تولید کننده ی گاز در محدوده یتغییرات مجاز اعمال شده وابستگی چندانی ندارد. همچنین برای شبیه سازی تولید کننده ی گاز پیروتکنیک هیبرید فشار اولیه ی محفظه ی گاز به میزان 25 و 50 برابر افزایش داده شد. در نتیجه ی این فشار اولیه، دمای عملکرد هم در محفظه ی احتراق و هم در تانک تخلیه کاهش یافت. دمای عملکرد پایین تر باعث بالا رفتن بازده گرمایی می شود.
متن کامل [PDF 1460 kb]   (5396 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: جریان تراکم پذیر|احتراق|ترمودینامیک
دریافت: 1391/5/23 | پذیرش: 1391/8/23 | انتشار: 1391/12/30

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.