دوره 16، شماره 4 - ( 4-1395 )                   جلد 16 شماره 4 صفحات 288-281 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bidi A, Liaghat G H, Rahimi C H. Experimental and numerical analysis of impact on steel curved panels. Modares Mechanical Engineering 2016; 16 (4) :281-288
URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-8841-fa.html
بیدی احمد، لیاقت غلامحسین، رحیمی غلامحسین. تحلیل تجربی و عددی ضربه روی ورق های فولادی انحنادار. مهندسی مکانیک مدرس. 1395; 16 (4) :281-288

URL: http://mme.modares.ac.ir/article-15-8841-fa.html


1- دانشجوی دکترا مکانیک
2- استاد دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (4793 مشاهده)
در این تحقیق رفتار ورق فولادی و همچنین اثر انحنای آن در بهبود خواص ضربه ای بصورت تجربی و عددی بررسی شده است . برخورد در سه سطح انرژی مختلف صورت گرفته و در روش تجربی آزمایشات با استفاده از دستگاه سقوط آزاد وزنه انجام شده است . به منظور بررسی اثر انحنای ورق فولادی بر روی تغییر شکل ماندگار و شتاب ضربه زننده در طی فرآیند برخورد؛ نمونه های آزمایشی در سه انحنای مختلف تهیه شده و با استفاده از فیکسچرهای مناسب آزمایش ضربه در سه سطح انرژی مختلف (سه ارتفاع سقوط آزاد) انجام شده است. دو پارامتر مهم ، شامل تغییر شکل ماندگار ورق و همچنین شتاب ضربه زننده در لحظه شروع برخورد تا زمان توقف کامل قطعه ، با روش عددی محاسبه شده و نتایج عددی با اندازه گیری های تجربی مقایسه گردیده است. نتایج هر دو روش تجربی و عددی ، نشان می دهد با افزایش شعاع انحنای ورق ، مقدار حداکثر تغییر شکل ماندگار کاهش یافته ولی شتاب برخورد افزایش می یابد. البته با افزایش بیشتر شعاع ورق (نزدیک شدن رفتار قطعه به ورق مسطح) حداکثر شتاب ضربه زننده و همچنین حداکثر تغییر شکل ماندگار، ثابت می مانند.
متن کامل [PDF 801 kb]   (5727 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | موضوع مقاله: مکانیک ضربه
دریافت: 1394/10/3 | پذیرش: 1394/12/1 | انتشار: 1395/2/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.